سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات میدانی عراق:

کشف گور جمعی قربانیان گروه‌های تروریستی در صلاح‌الدین/ دستگیری سرکرده داعش در استان الانبار

کنسولگری حقوق بشر عراق از کشف گور جمعی قربانیان تروریست‌ها در سال ۲۰۰۷ به دست گروه تروریستی القاعده در استان صلاح‌الدین خبر داد.

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کنسولگری حقوق بشر عراق از کشف گوری که دربردارنده اجساد ۲۴ غیرنظامی و نیرو‌های امنیتی در منطقه الثرثار در استان صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد که این اجساد متعلق به قربانیانی است که در سال ۲۰۰۷ به دست گروه تروریستی القاعده کشته شده اند.

این کنسولگری اعلام کرد که این کشف با رصد نیرو‌های حقوق بشری و نیرو‌های امنیتی عراق صورت گرفته است و هماهنگی لازم برای نبش آن و اعطای اجساد به پژشکی قانونی با دستگاه‌های دولتی و سازمان شهدای عراق صورت گرفته است.

همچنین نیرو‌های حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق عملیات بازرسی مناطق جنوبی استان صلاح الدین را آغاز کردند. این عملیات با مشارکت نیرو‌های حشدالشعبی و پلیس فدرال برای بازرسی مناطق و باغ‌های اطراف الدجیل و تل الذهب در جنوب استان برای تامین امنیت زائران و موکب‌های ویژه زیارت سامرا اجرا شده است.

از سوی دیگر، نیرو‌های هلی برن حشدالشعبی در عملیاتی یکی از سرکرده‌های گروه داعش را در استان الانبار دستگیر کردند.

به گفته یک منبع امنیتی، این سرکرده تروریستی در منطقه صحرایی راوه در غرب الانبار دستگیر شده است و نیرو‌های عراقی به دنبال دستگیری سایر عناصر تروریستی همراه وی هستند.

همچنین گردان هفتم نیرو‌های ارتش عراق از وجود عناصر داعش در مناطق صحرایی غرب استان خبر می‌دهد.

نومان الزوبعی، فرمانده گردان هفتم ارتش گفت: نیرو‌های عراقی عملیات خود را برای پیگرد عناصر تروریستی و پاکسازی کامل مناطق غربی استان با دقت و سرعت انجام می‌دهند.

وزارت کشور عراق نیز دستگیری یک سرکرده داعش ملقب به «ابو عمار» در استان کرکوک خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی با استفاده از اطلاعات دقیق توانستند یک سرکرده داعشی به نام والی کرکوک ملقب به ابو عمار را در منطقه لیلان در استان کرکوک دستگیر کردند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.