سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو پليس هم نباید آلاينده و دودزا باشد

رئيس پليس راهور اصفهان تاکید کرد : همه خودروهاي پليس كه نياز به معاينه فني دارد به تعميرگاه ها فرستاده مي شود تا حتي يك خودرو نيز آلاينده و دودزا نباشد.

سرهنگ رضا رضايي رئيس پليس راهور اصفهان درگفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه خودورهاي پليس هم معاينه فني دريافت مي كنند و همه خودروها بايد داراي معاينه فني باشد و چنانچه خودرويي دودزايي وجود داشت با آن برخورد مي شود اظهار داشت : همه همكاران در ساير دستگاه ها از جمله پليس انتظامي ،پليس راهور، اورژانس و هلال احمر كه به نوعي در حوزه ترافيك دخيل هستند براي معاينه خودروها از نظر ايمني و فني پيش قدم شده اند.

وي با اشاره به شرايط خاص اقليمي در شهر اصفهان از جمله  پديده وارونگي هوا در روزهاي سرد سال و بروز آلودگي هوا گفت : سهم زيادي از آلودگي هوا به وسيله خودروها ايجاد مي شود بنابراين از همه همشهريان درخواست مي شود خودروهاي خود را براي چكاپ به مراكز معاينه فني بياورند و با اخذ معاينه فني نقش خود را براي ايجاد شهري بهتر و هواي پاك تر ايفا كنند.

رئيس پليس راهور اصفهان افزود: با اين اقدام قدمي عملي براي شهر انجام مي گيرد كه اين اقدام در همه حوزه هاي اجتماعي از جمله حوزه ترافيكي و بحث معاينه فني بايد اجرايي شود.

رضايي گفت : وظيفه قانوني پليس است كه با خودروهاي فاقد معاينه فني يا دودزا برابر رديف قانون اخذ جرايم با جديت برخورد كند و دستور سلسله مراتب فرماندهي نيروي انتظامي نيز  در اين زمينه وجود دارد.

 وي ابراز اميدواري كرد معاينه فني خودروها داوطلبانه انجام بگيردتا به برخورد قانوني منجر نشود اما بنا بر وظيفه قانوني چنانچه مواردي مشاهده شود ملاحظات  و برخورد لازم صورت مي گيرد.

رئيس پليس راهور اصفهان  افزود: خودروهاي شخصي تا ۴ سال پس از توليد نياز به معاينه فني ندارد اما در مواردي لازم است كه خودروهايي با اين سن كاركرد نيز به مراكز معاينه فني آورده شود كه به دليل برخي  نواقص و يا استفاده ها آلاينده است و نياز به معاينه دارد.

رضايي توضيح داد: ساير خودروهاي شخصي نيز بايد هر سال يكبار معاينه فني را پشت سر بگذراند در غير اين صورت همانند دوربين هاي طرح و زوج فرد با خودروهاي فاقد معاينه فني در طول روز اعمال قانون مي شود با اين تفاوت كه اين اعمال قانون در حوزه معاينه فني همه روزها از طريق دوربين ها  انجام مي گيرد.

وي گفت: چنانچه خودرويي معاينه فني نداشته باشد و در سطح شهر تردد كند هر روز جريمه خواهد شد.

رئيس پليس راهور اصفهان همچنين گفت: تعدادخودورهاي پليس در حوزه استان قابل توجه است و محدود به شهر اصفهان نمي شود بلكه همه حوزه انتظامي استان اصفهان و در همه شهرستان ها را شامل مي شود.

رضايي تصريح كرد: همه خودروهايي كه نياز به معاينه فني دارد به تعميرگاه ها فرستاده مي شود تا حتي يك خودرو پليس  نيز آلاينده و دودزا نباشد.

انتهای پیام/م

خودروهای پليس هم معاينه فنی دريافت می‌كنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.