سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مداح مطرح کرد؛

تُن کیلومتر تا دو هفته آینده اجرا می شود

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای طرح تُن کیلومتر تا چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری بررسی جایگاه اقتصاد حمل و نقل در حمل و نقل جاده‌ای که در رادیو گفتگو برگزار شد،اظهار کرد:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تأمین اعتبارات و منابع مالی  چندین عامل را در نظر گرفته است. یک بخشی از منابع مالی از طریق کمک‌های دولت  و بخش دیگر از طریق منابع داخلی سازمان راهداری و به روش‌ دریافت عوارض و یا سایر راه‌ها تأمین می‌شود.

وی ادامه داد:بای توسعه راه‌ها و بازسازی جاده‌های کشور می‌توانیم  از  عوارض جا به جایی‌های کالا  استفاد کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به رشد ترانزیت کالاها اشاره کرد و افزود: طی چند سال گذشته در کریدورهای شمال و جنوب رشد ترانزیت داشته‌ایم و این در حالی است که باید بخشی از منابع از عوارض و سوخت دریافت شود که متأسفانه این اقدام در جاده‌ها اجرایی نمی‌شود.

مداح ادامه داد: با صرفه‌جویی در سوخت و کاهش اضافه بارها می‌توانیم نیازهای موجود در این بخش را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه گران بودن سوخت و نوسازی جزو دغدغه  رانندگان است، گفت: متأسفانه خودمالکی وسایل حمل و نقل باعث شده که اکثر ترددها با یک سر خالی انجام شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ایجاد بازارگاه‌های الکترونیکی نقش مؤثری در افزایش پایدار حمل و نقل دارد، گفت: با صرفه‌جویی سوخت می‌توانیم بخش حمل و نقل عمومی را رونق دهیم.

مداح یادآوری کرد: استفاده از وسایل شخصی در کشور زیاد شده و ما در حمل و نقل عمومی نیز سعی کرده‌ایم میزان صندلی‌ها را کاهش دهیم به طور مثال با کاهش صندلی ها از  44 مورد به 25 صندلی  کیفیت در این بخش را افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در یکی دو سال گذشته انجام داده‌ایم، گفت: نوسازی از محل صرفه‌جویی سوخت صورت گرفته و با هر صرفه جویی سوختی که رانندگان انجام می‌دادند هزینه آن در اختیار رانندگان کامیون قرار می‌گرفت.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا به امروز 5 هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را نوسازی کرده‌ایم و باید این میزان نوسازی به 60 هزار ناوگان برسد اما به دلیل تحریم‌ها تأمین قطعات کامیون با مشکل مواجه شده و بررسی آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مداح با بیان اینکه ما در رابطه با ترانزیت سعی کرده‌ایم زیرساخت‌ها را افزایش دهیم، گفت: به طور مثال تفاهمنامه‌ای برای بندر چابهار و ایجاد مسیرهای ترانزیتی منعقد کرده‌ایم و در این مسیر بسیاری از کشورهای اطراف منطقه ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: 728 تیرپارک در بین مسیرهای ترانزیتی ایجاد کرده‌ایم تا کامیون‌های ترانزیت توقف کنند و با گمرکات کشور نیز مذاکراتی صورت گرفته تا مصاحبه‌های فرآیندی در این بخش افزایش یابد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در اجلاس‌های جهانی نیز وزارت خارجه جهت تسهیل در ترانزیت کالا مذاکراتی را با کشورهای خارجی انجام داده و ما چندی پیش در اجلاس عمان، کشور ایران و کریدورهای موجود در آن را معرفی کردیم و نشست‌های دو جانبه مفیدی را برای گسترش ترانزیت انجام دادیم.

مداح درباره آخرین وضعیت کامیون داران نیز، گفت: تأمین لاستیک بر عهده وزارت صمت است و ما در بخش مشکلات کامیون داران تنها مصرف کننده هستیم.

وی ادامه داد: مطالبات کامیون داران مربوط به ساماندهی تن کیلومتر بوده که با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و پیگیری کرایه‌ها توانستیم این طرح را به تصویب شورای عالی ترابری برسانیم.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: اجرای تن کیلومتر یک اقدام و کار بسیار دشوار و پیچیده‌ای بود که با برگزاری جلسات مختلف این موضوع را پیگیری کردیم.

مداح ادامه داد: هم اکنون جلسات توجیهی در استانداری‌ها برگزار می‌شود و تا چند هفته آینده امیدواریم این طرح تن کیلومتر به مرحله اجرایی شدن برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر مشکلات کامیون داران ترانزیت، گفت: مهم‌ترین مشکل کامیون داران هم اکنون تأمین اسکناس برای رانندگان است که متأسفانه با پیگیری‌های بسیار زیاد و طولانی هنوز نتوانستیم جواب درستی از بانک مرکزی بگیریم.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: برای حمل و نقل ریلی اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است به طوری که برقی کردن قطار تهران- مشهد و تهران -بندرعباس را دولت در اولویت‌های خود قرار داده و یک دستگاهی هم تراز با معاونت برای این بخش قرار داده است.

انتهای پیام/

راه اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی نقش مؤثری در افزایش بهره وری حمل و نقل جاده‌ای دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.