سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهت دهی به نیات واقفان برای رفع نیاز‌های شهری/ ایجاد فضای سبز و پارک در اراضی موقوفات

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: نیات واقفان باید برای رفع نیاز‌های شهری جهت دهی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت امروز در نشست این کمیسیون که با حضور مدیرکل اوقاف گیلان برگزار شد گفت: بسیاری از مسائل کشوری و شهری را می‌توان با سنت وقف حل کرد و اگر وقف را بین مردم با نیازمندی‌های جدیدی که جوامع شهری با آن روبرو است تعریف کنیم قادر به حل مشکلات بسیاری خواهیم بود.

وی بیان اینکه تجربه استفاده از خیران برای ساخت مدارس و مساجد نشان داده که ظرفیت خوبی در جامعه ما وجود دارد افزود: کارگزاران وقف می‌توانند با ارتباط با مدیران شهری از این نیازمندی‌ها مطلع شده و نیات واقفان را برای رفع نیاز روز هدایت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان برخی از مشکلات شهر رشت از جمله کمبود قرائت خانه، کتابخانه، فضای بازی و پارک گفت: ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی و بازار‌های روز از دیگر زمینه‌های همکاری اوقاف گیلان و شورای شهر رشت می‌تواند باشد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان نیز با بیان اینکه وقف ماهیت دیگر دوستی و مبارزه با خودخواهی دارد گفت: وقف ابزار هدفمند، نظام‌مند و یک جریان فرهنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زندگی انسان می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه وقف، همیار کارآمد فرهنگی برای متولیان فرهنگی کشور است افزود:وقف یک مهندسی فرهنگی است چرا که اگر در هر شهری موقوفات زیاد است کار‌های فرهنگی و اقتصاری رونق بسیاری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه هنوز برخی از نخبگان علمی و فرهنگی جامعه ما وقف را در متن فعالیت خود نیاورده اند گفت: نیاز است یک بسیج و تفاهم عمومی ایجاد شود تا حمایت همه جانبه از وقف و شناساندن وقف به مردم انجام شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده به استفاده از ظرفیت خیران در ساخت و ساز بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون مردم گیلان ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک کردند.

وی گفت: در سال جاری ۳۵ وقف جدید با ارزش ۲۱ میلیارد تومان در گیلان ثبت شده که بیانگر روحیه دینی مردم این خطه و نشان دهنده ظرفیت خیران گیلانی برای رفع نیاز‌های استان گیلان و شهر رشت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آمادگی ایجاد فضای سبز و پارک در اراضی موقوفات خبر داد و خواستار توجه ویژه شورای شهر رشت به بافت فرسوده خواهر امام شد و گفت: از دلنگرانی‌های ما بافت فوده پیرامون آستان خواهر امام بوده که نیازمند ورود جدی شورای شهر است.

حجت الاسلام ستار علیزاده تصریح کرد: از انتظارات ما از استاندار گیلان تشکیل ستاد بازسازی با ریاست استاندار است تا اتفاق خوبی در منطقه خواهر امام رخ دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

 برای رفع نیاز‌های شهری باید نیات واقفان  جهت دهی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.