سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در نور

طرح سه شنبه‌های بدون خودرو به میزبانی اداره محیط زیست شهرستان نور اجرا شد. ‏

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس بابایی رئیس محیط زیست شهرستان نور گفت: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در راستای حفظ سلامت جامعه، ‏کاهش مشکلات زیست محیطی و آلاینده‌های خودرو ها، رفع معضل ترافیک و در قالب بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی ‏ابلاغ شده است و کارمندان ملزم به رعایت این طرح هستند‎.

وی افزود: اگرچه در گام نخست این طرح از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شروع شده ‏اما در حقیقت تلاش در راستای فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فرهنگ در سطح جامعه می‌شود‎.

وی با بیان اینکه آلایندگی خودرو‌ها شهر‌ها را از دلپذیری لازم دور نگه می‌دارد و مشکلات آلایندگی را افزایش می ‏دهد، گفت: امروزه شهر‌های خوب نباید ساختار آهنی و ساختمان‌های بلند و ترافیک سنگین داشته باشند و به جای ‏خودرو محور باید انسان محور باشند‎.

بابایی افزود: حق عمومی همه شهروندان استفاده از طبیعت پاک و آرامش روان است که در ساعات پرترافیک باعث ‏هجمه عصبی و سفر‌های کاری با استرس می‌شود‎. ‎‏

رئیس محیط زیست شهرستان نور گفت: فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری ‏نقش قابل توجهی در استقبال از این طرح خواهد داشت‎.

انتهای پیام/ م

اجرای سه شنبه‌های بدون خودرو به میزبانی اداره محیط زیست شهرستان نور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.