سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در محمودآباد

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی از سامانه روستایی فراگیر در محمودآباد دریافت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد در جلسه رسیدگی به مشکلات زیر ساختی شهرستان محمودآباد با اشاره به سقف سهمیه ۵۰ میلیارد ریالی شهرستان محمودآباد در کارگروه فنی استانی از جذب و تخصیص ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی در حوزه کشاورزی و صنعت و گردشگری از سامانه روستایی فراگیر خبر داد و گفت: با پیگیری و تلاش گسترده بعمل آمده شاهد افزایش نزدیک به دو برابر سهمیه شهرستانی هستیم.

وی از ارائه ۱۷ طرح سرمایه گذاری در کارگروه فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان خبر داد و افزود: این طرح‌ها نیز در حوزه‌های گردشگری و صنعت و کشاورزی می‌باشند و در مرحله اخذ موافقت اصولی و مجوز ذیربط و تخصیص تسهیلات بانکی هستند.

یوسف پور در ادامه قالب فعالیت اقتصادی مردم شهرستان را کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۲۰ هزار از اراضی شهرستان زیر سطح کشت برنج و گل و گیاه و باغداری و سایر فعالیت‌های کشاورزی میروند که حدوداً ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد سالانه مردم محمودآباد در حوزه کشاورزی است.

فرماندار محمودآباد با اشاره به توانمندی منحصر به فرد شهرستان در حوزه گل و گیاه گفت: ۷۸ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گل و گیاه میرود که ۶۲۵ بهره بردار در این حوزه فعال بوده و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۴ هزار نفر را با خود به همراه داشته و در حال حاضر شاهد صادرات ۶ درصد به کشور‌های CIS هستیم که تقویت این حوزه نیازمند راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی گل و گیاه در محمودآباد است.

یوسف پور با اشاره به مشکلات کشاورزان شهرستان در حوزه آبرسانی به مزارع کشاورزی افزود: احداث لاینینگ اراضی و احداث کانال بتنی آبرسانی واجرای طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی باید به شکل ویژه‌ای دیده شود و نیاز است جهاد کشاورزی استان در این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد تقویت صنعت کشاورزی و افزایش نرخ اشتغال در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به بهره مندی ۷ هزار متر اراضی شهرستان از آب بندان وجود این آب بندان‌ها را فرصت مغتنمی جهت آبرسانی به اراضی و تقویت شیلات عنوان کرد و گفت: دز این حوزه از اعتبار مکفی بهره‌مند نیستیم و نیاز است توجه جدی بشود.

انتهای پیام/ م

پرداخت تسهیلات توسعه روستایی در محمودآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.