سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه /اعطای سبد حمایتی به کودکان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان گفت: هزار و ۷۰۰ کودک گیلانی مبتلا به سوء تغذیه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،عباس فلاحتی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان گفت: هزار و ۷۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان شناسایی شد که ۴۲۴ نفر از این کودکان ساکن مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه شاخص داشتن سوءتغذیه در کودکان دریافت کالری کمتر از ۲ هزار در روز است افزود: علت این سوء تغذیه مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و ناآگاهی از غذا‌های ریزمغذی و مفید برای کودکان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان گفت: کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شناسایی و برای دریافت سبد حمایتی به ارزش ۹۲ هزار تومان به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

عباس فلاحتی از اجرای طرح هم‌سفره در استان خبر داد و افزود: طرح هم‌سفره برای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان زیر پنج سال اجرا می‌شود ودر ۷ ماه امسال یک میلیارد و ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی این کودکان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت تغذیه مادران باردار و شیرده می‌توان از تولد نوزادان با وزن کم جلوگیری کرد گفت:در ۷ ماه امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی ۱۹ مادر باردار و شیرده تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان همچنین در زمینه رفع سوءتغذیه بیماران خاص و صعب‌العلاج افزود: سبد غذایی تعیین‌شده شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها است.

عباس فلاحتی تصریح کرد: با تشخیص پزشک معالج، این بیماران از سبد غذایی به ارزش ۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند که در هفت‌ماهه امسال دو هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماران ده میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

وی ازنیکوکاران خواست با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و یا با شماره‌گیری کد* ۸۸۷۷*۵*۱# به کمک کودکان نیازمند بشتابند.

 

انتهای پیام/م.ع

هزار و ۷۰۰ کودک گیلانی مبتلا به سوء تغذیه هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.