سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد:

۱۳ میلیارد تومان سهم مشاغل خانگی خراسان رضوی از اعتبارات دولت

از ۱۳ میلیارد تومان سهم از اعتبارات دولت برای مشاغل خانگی خراسان رضوی به ۹۸۳ متقاضی اعطا شده و بیش از ۲۸۰۰ نفر هم جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اختصاص مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از سوی دولت در حوزه اشتغال پایدار، گفت: همچنین ۶۴ میلیارد تومان در حوزه اشتغال مشاغل خانگی و ۱۲ میلیارد تومان در حوزه مشاغل روستایی به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته کارآفرینی برنامه‌های متعددی در قالب ۴۹ عنوان در سطح استان اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در قالب سخنرانی، همایش، کارگاه آموزشی، سمینار تخصصی، نشست تخصصی، نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی برگزار می‌شود.

سنجری ادامه داد: برنامه‌های هفته تعاون در سطح خراسان رضوی از ۲۱ تا ۲۹ آبان با عناوین کارآفرینی و کسب و کار، کارآفرینی و خوداشتغالی، کارآفرینی و دانشگاه، کارآفرینی و ایده‌پردازی، کارآفرینی و آموزش و پرورش، کارآفرینی و نوآوری و کارآفرینی و فرهنگ مشاوره نامگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با فعالیت ثمن‌ها و بنگاه‌های کارآفرینی استان گفت: یکی از برنامه‌های ما در دوره مدیریتی جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شناسایی سمن‌ها و بنگاه‌های کارآفرین در سطح استان بوده و تاکنون ۱۲ مجموعه کارآفرین موفق و فعال در خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۷۰ دفتر کاریابی فعال است و در ۶ ماهه نخست امسال برای ۴۵۹۳ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.

سنجری با بیان اینکه خراسان رضوی همه ساله جزو ۵ استان برتر کشور در این حوزه بوده است، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار امسال ۷/۴۳ درصد و در فصل تابستان ۶/۴۱ درصد بوده است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری هم در ۳ ماهه نخست ۹۷، ۶/۱۰ درصد و در ۳ ماهه دوم امسال ۲ درصد بوده و تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۷۳ درصد از تعهدات ما در سال ۹۷ در حوزه اشتغال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهارداشت: دولت مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در بحث حمایت‌ها، معافیت‌ها و مشاوره‌های بیمه‌ای و خدماتی در حوزه اشتغال پایدار به خراسان رضوی اختصاص داده و ۶۴ میلیارد تومان هم اعتبار تخصیص یافته استان در بحث مشاغل خانگی بوده که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان آن به ۹۸۳ متقاضی اعطا شده و بیش از ۲۸۰۰ نفر هم جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستائیان، گفت: در حوزه اشتغال روستایی و برای مهاجرت نکردن به شهر‌ها و مهاجرت معکوس به روستا‌ها تاکنون بیش ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با بهره کم و اقصاد طولانی به حدود ۱۲ هزار متقاضی اشتغال روستایی اعطا شده است.

انتهای پیام// ف.ح


۹۷ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال به خراسان رضوی اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.