سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رواج ذهنیت اخذ مالیات از طریق تراکنش‌های کارت خوان

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به رواج ذهنیت اخذ مالیات از طریق تراکنش‌های کارت خوان در مطب‌های پزشکی گفت: وجود کارت خوان در مطب‌های پزشکی هیچ ارتباطی به اخذ مالیات ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمد باقر حیدری رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه وجود کارت خوان در مطب‌های پزشکی را صرفا به دلیل رفاه حال بیماران دانست و گفت : برای داشتن کارت خوان در مطب‌های پزشکی هیچ الزام قانونی وجود ندارد.

وی اخذ مالیات از همه اقشار جامعه را وظیفه و مسئولیت اداره دارایی و امور مالیاتی برشمرد و بیان داشت: اخذ مالیات از پزشکان هیچ ارتباطی به سازمان نظام پزشکی ندارد و اداره مالیات براساس مکانیسم‌های مختلف از منابع مالی افراد آگاه از آن‌ها مالیات دریافت می‌کند.

حیدری در ادامه پزشکان را جز پاک دست‌ترین قشر جامعه برشمرد و افزود: در یک سال گذشته با وجودی که قیمت انواع کالا‌ها در کشور چند برابر شد، ولی تعرفه‌های پزشکی هنوز یک ریال افزایش نیافته است.

وی اضافه کرد: پزشکان براساس تعرفه‌های وزارت بهداشت از بیماران ویزیت می‌گیرند و اگر پزشکی خارج از تعرفه پول از بیماران دریافت کنند سازمان نظام پزشکی بشدت با او برخورد می‌کند.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان را نادر دانست و اظهار داشت: این پدیده در استان کرمانشاه بسیار پایین‌تر از سطح کشوری است شاید ۲ سه ماه یک بار در این زمینه پرونده‌ای در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل شود.

وی در ادامه از شهروندان خواست در صورت داشتن مدرک مستند و واقعی از اضافه دریافت تعرفه ویزیت، زیرمیزی و دیگر قصور از سوی پزشکان با سامانه ۱۹۰ این سازمان تماس حاصل کنند تا به موضوع رسیدگی شود.

حیدری در پایان آمار جامعه پزشکی استان کرمانشاه را ۲ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۴۸ تن فوق تخصص، ۶۹۱ نفر متخصص، ۸۹۴ پزشک عمومی، ۳۳۶ داندان پزشک، ۳۱۳ داروساز، ۳۲۸ ماما، ۲۷۱ لیسانس دارای پروانه (فیزتراپ، شنو سنج، بینایی سنج و غیره) و ۴۲ نفر پزشک علوم آزمایشگاهی است.

 

 

انتهای پیام/د

داشتن کارت خوان در مطب‌های پزشکی هیچ الزام قانونی ندارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.