سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکار لحظه‌ واکنش معنادار ترامپ به اظهارات مکرون از سوی کاربران فضای مجازی

واکنش رئیس‌جمهور آمریکا به بخشی از سخنرانی همتای فرانسوی خود در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول بار دیگر تبدیل به سوژه کاربران توئیتر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی روز گذشته خود در مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول از واژه «ناسیونالیسم» (ملی‌گرایی) استفاده کرد که واکنش جالب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به آن موجی از واکنش‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر به همراه داشت.

تغییر در چهره ترامپ در لحظه‌ای از سخنرانی که مکرون واژه ناسیونالیسم را بر زبان آورد، با واکنش بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد. رئیس جمهور فرانسه در این سخنرانی روند ناسیونالیسم را در سیاست‌ها محکوم کرد و این درست یک ماه پس از آن بود که ترامپ در سخنرانی ماه اکتبر خود در هوستون خود را فردی ناسیونالیست نامیده بود. رئیس جمهور آمریکا حتی در آن سخنرانی همگان را ترغیب کرده بود که برای اشاره به او از این واژه استفاده کنند.

کاربران توئیتر یادآور شدند زمانی که مکرون، ناسیونالیسم را خیانت به میهن‌پرستی نامید و درباره ظهور مجدد شیاطین کهن که چنان جنگ بزرگی را به راه انداختند، هشدار داد ترامپ چندان خوشحال به نظر نمی‌رسید.

مایکل هایدن، رئیس سابق سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت که اظهارات مکرون در خطاب به ترامپ بیان شد. برخی کاربران توئیتر از رئیس جمهور فرانسه برای بیان چنین اظهاراتی خطاب به رئیس جمهور آمریکا تشکر کردند. با این حال برخی کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با بیان عدم موافقت خود با اظهارات مکرون نوشتند که او مفهوم ناسیونالیسم را به اشتباره تفسیر کرده است. در برخی پیام‌های کاربران توئیتر نیز از ترامپ دفاع شد و گفته شد که منظور او این است که منافع کشورش در اولویت قرار دارند نه اینکه بخواهد آغازگر جنگی جهانی باشد.

سران 72 کشور دنیا روز گذشته با حضور در پایتخت فرانسه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند. هیئتی از نمایندگان آلمان توافق ترک مخاصمه را پیش از طلوع آفتاب ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ در قطار خصوصی فردیناند فوش، فرمانده نیروهای فرانسه که در ریل راه‌آهنی در جنگل کمپین متوقف شده بود، امضا کردند. چند ساعت بعد، در ۱۱ صبح همان روز جنگ جهانی اول به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ناسیونالیسم = جنگ و بدبختی