سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لو دریان: نوار‌های ضبط شده از لحظه قتل خاشقجی در دست فرانسه نیست

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور ترکیه درباره ارائه نوار‌های صوتی قتل روزنامه‌نگار عربستانی به پاریس اعلام کرد این نوارها در اختیار فرانسه قرار نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه، در نقض اظهارات رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد تا جایی که او اطلاع دارد فایل‌های صوتی ضبط شده از لحظه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی، در اختیار فرانسه نیست.

اردوغان روز شنبه گفت نوار‌های قتل خاشقجی به فرانسه، آلمان و انگلیس تحویل داده شده اند، اما لودریان در مصاحبه با «فرانس ۲» گفت تا جایی که می‌داند این نوار‌ها در دست فرانسه نیست. از  لو دریان پرسیده شد که آیا این حرف معنایش این است که اردوغان دروغ می‌گوید؟  او در پاسخ گفت: «معنایش این است که اردوغان در این شرایط قرار است یک بازی سیاسی به راه اندازد».

خاشقجی ماه گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، می‌گوید او به دستور عالی رتبه‌ترین مقامات عربستان ترور شده است.

قتل جمال خاشقجی انتقادات بین المللی را در پی داشته است.

یکی از مقامات کاخ سفید یکشنبه گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و اردوغان با یکدیگر درباره چگونگی واکنش به قتل خاشقجی توسط عربستان گفتگو کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.