سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌زاده هاشمی:

دولت و مجلس یک بار برای همیشه مشکل بیمه بیماران خاص را حل کنند

وزیر بهداشت گفت: دولت و مجلس باید بیماران خاص توجه‌ای ویژه داشته باشند و ما باید از به وجود آمدن این بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه 81 شبکه جامع بیماران خاص و 59 دانشگاه علوم پزشکی که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز بهره‌برداری از 83 مرکز ویژه بیماران خاص در 59 دانشگاه انجام می‌شود؛ بیمارانی که مبتلا به بیماری‌هایی متفاوت از جمله کلیوی، تالاسمی، MS، بیماری عضلانی، متابولیک و بیماری SMA که اخیرا به آن توجه شده است،‌ هستند.

اهمیت پیشگیری از بیماری

وی بیان کرد: آنچه در قانون تصویب می‌شود مربوط به هزینه‌های این دسته از بیماران است و وزارت بهداشت در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست و دولت و مجلس باید آن را تصویب کند؛ در واقع آنچه امروز در کشور مهم است دانش به روز، کسب مهارت و تجهیزات لازم است که باید این موارد جزو اولویت‌ها قرار بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این بین پیش‌بینی بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است که در این زمینه بسیاری از افراد از جمله خود فرد و والدین نقشی موثر دارند.

هزینه بیماران خاص باید کاهش پیدا کند

وزیر بهداشت افزود: در نوع پیشرفته و شدید بیماری‌هایی مانند تالاسمی، پیشگیری از شدت بیماری بسیار مهم است. در چند دهه گذشته در این راستا موفقیت خوبی داشته‌ایم و باید امکانات لازم را فراهم کنیم؛ هزینه بیماران خاص در برخی موارد چندین برابر هزینه درمانی بیماری‌های معمولی است و باید تا آنجایی که ممکن است به پیشگیری اهمیت دهیم و نظام بهداشتی فراهم شود تا بهتر بتوان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی اظهار کرد:‌ دولت و مجلس باید به این بیماران توجه‌ای ویژه‌ داشته باشند و ما باید از به وجود آمدن این بیماری‌ها پیشگیری کنیم،‌ همچنین باید بالاترین استانداردها رعایت شود که معاونت وزارت بهداشت و درمان کار بزرگی در این راستا انجام داده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: امروز 83 مرکز به بهره‌برداری می‌رسد که کار این مراکز تجمیع خدمات است و ما باید بتوانیم خدمات درمانی را بهتر انجام دهیم؛ انجمن‌های بسیاری در این مراکز حضور دارند که بدون حضور آنها و خیرین این کار ساماندهی پیدا نمی‌کرد و قطعا با همکاری آنها این کار بهتر انجام خواهد شد و ضرورت داشت با تحریم‌های پیش‌رو این کار انجام شود و به بیماران خاص بیشتر توجه شود.

توزیع دارو؛ یکی از نگرانی‌های بیماران خاص

وزیر بهداشت ادامه داد: توزیع دارو یکی از نگرانی‌های بیماران است و حداقل در این مراکز این داروها وجود خواهد داشت و این طبیعی است که در شروع کار کمبود‌هایی وجود داشته باشد اما ان‌شاءلله این کار کامل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولین نشان‌دهنده توجه آنها به بیماران است، گفت:‌ این حداقل کاری است که مسئولین می‌توانند برای این بیماران انجام دهند و ما باید قدر این فرصت را بدانیم؛ باید بتوانیم کاری انجام دهیم که رنج آنها کاهش پیدا کند.

قاضی‌ زاده هاشمی افزود: امیدوارم بیمه‌ها به درجه‌ای از توانمندی‌ اقتصادی برسند که بتوانند نیازهای بیماران را تأمین کنند چرا که برخی از این بیماران با مشکلات جدی روبرو هستند و امیدوارم دولت و مجلس یکبار برای همیشه این مشکل را حل کرده و به یارانه آنها مبلغی اضافه کنند تا نگرانی‌های آنها رفع شود زیرا این حق عمومی آنهاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.