سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر؛

ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر از افغانستان به سایر کشور ها قرار دارد

سردار مومنی گفت:ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر از افغانستان به سایر کشورها قرار دارد و این مسئله باعث شده تا مبارزه با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر در اولویت کوتاه مدت این ستاد قرار بگیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردار اسکندر مومنی دبیرستاد مبارزه با موادمخدر گفت:از ابتدای امسال تا کنون نیروی انتظامی بیش از 500تن انواع مواد مخدر را کشف کرده است و 9تن از پرسنل این نیرو در این راه شهادت رسیده اند.

سردار مومنی با بیان اینکه میانگین سنی معتادین به موادمخدر در کشور حدود 24.5سال است، بیان کرد: حساسیت به خطرات استفاده موادمخدر باید بین آحاد جامعه ایجاد شود و همه مردم و به خصوص خانواده ها معضل موادمخدر را به عنوان دغدغه جدی تلقی کنند.

وی با اشاره موقعیت جغرافیایی کشور عنوان کرد: ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر از افغانستان به سایر کشورها قرار دارد و این مسئله باعث شده تا مبارزه با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر در اولویت کوتاه مدت این ستاد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز در کشور حساسیت لازم در این خصوص وجود ندارد و ضرورت دارد دستگاه‌های متولی فرهنگی کشور با برنامه‌ریزی خلاقانه و طراحی ایده‌های نو، آگاهی از خطرات مصرف موادمخدر را به دل روستاها و مناطق مختلف کشور ببرند تا جامعه در برابر این پدید شوم و ویرانگر ایمن شود.

انتهای پیام/ح

افزایش ۵۰برابری تولید موادمخدر در افغانستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.