سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضیاییان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رشد 65 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/پیش بینی بارش نرمال تا پایان فصل پاییز

یک مقام مسئول گفت:میزان بارش از ابتدای مهر تا 20 آبان نسبت به دوره بلندمدت 65 درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا 20 آبان، 33.1 میلی متر بارندگی در کل کشور داشتیم،درحالیکه این رقم سال گذشته 10.5 میلی متر و بلندمدت 20 میلی متر بوده است.

وی از رشد 65 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت:  براین اساس میزان بارش باران نسبت به سال گذشته بیش از 22 میلی متر و دوره بلندمدت 13 میلی متر رشد داشته است.

ضیاییان ادامه داد: از ابتدای مهر تا 20 آبان، استان ایلام 73 میلی متر و بوشهر 72 میلی متر بیش از میزان بلندمدت و اردبیل 20 میلی متر و آذربایجان شرقی 10 میلی متر کمتر از میزان نرمال بارندگی دریافت کردند.

رئیس مرکز خشکسالی میزان بارش در فصل پاییز را پیش بینی کرد و افزود: تاپایان فصل پاییز پیش بینی می شود که میزان بارندگی در بسیاری از نقاط کشور بیش از نرمال و نرمال باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بارش های نرمال می تواند کمبود منابع آبی را جبران کند، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی پیاپی در 11 سال اخیر،بارش های نرمال و بیش از نرمال پاییز نمی تواند کمبود منابع آبی را جبران کند.

انتهای پیام/

بارش های نرمال پاییز تاثیری در جبران منابع آبی ندارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.