سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 20 هزار هکتار از اراضی شادگان به کشت پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت پاییزه محصولات زراعی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه سهم کشت پاییزه سال زراعی جاری این شهرستان 11 هزار هکتار است و بیان داشت: بارندگی مناسب پاییز امسال سبب شد کشاورزان شادگانی 20 هزار هکتار محصول کشت و برداشت نمایند.

وی بارش باران و تاثیر آن در زمین های کشاورزی را مثبت دانست و تصریح کرد: با آغاز بارش باران در شادگان موجب جاری شدن آب در نهرهای این شهرستان شد و کشاورزان عملیات بذر پاشی کلزا، گندم، جو و باقلا در زمین های زراعی را آغاز کردند.

حمادی به کمبود کود فسفات برای زمین های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: با رفع این مشکل میزان تولید محصول در شادگان افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان مهم ترین مشکل کشاورزان شادگان را اطمینان نداشتن نسبت به تامین آب و آبیاری عنوان کرد و افزود: این امر سبب شده کشاورزان حوضه جراحی و پایین دست دارخوین درخصوص اقدام به کشت و یا کشت نکردن محصول بلاتکلیف باشند.

به گفته این مقام مسئول، مدیریت جهاد کشاورزی شادگان در راستای حمایت از کشاورزان اقدام به تامین نهادهای مورد نیاز در حد توان کرده است.

جبار حمادی با بیان اینکه بحران بی آبی در سال گذشته میزان محصولات کشاورزی را کاهش داده بود اظهار کرد: امسال با بارش های مناسب پاییز می توان سال زراعی خوبی را برای کشاورزان منطقه پیش بینی کرد، هر چند که نیاز به رها سازی آب در زمین های کشاورزی همچنان ضروری است.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت محصولات پاییزه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.