سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه جایی بیش از ۲۵ هزار زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۲۵ هزار و ۲۴۴ زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مقصد مرز مهران، عراق و بالعکس جابجا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ افشین پیرنون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با آغاز سفر‌های اربعین حسینی (ع) از ۲۱ مهرماه تا ۱۳ آبان ماه بیش از ۲۵ هزار و ۲۴۴ نفر از زائران با استفاده از ۶۵۶ سفر ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری از مبدا استان قزوین به مقصد مرز مهران، عراق و بالعکس جابجا شدند.

وی افزود: امسال از مجموع زائران اربعین ،  ۱۹ هزار و ۲۳ نفر با ۵۰۸ سفر ناوگان به مرز مهران و بالعکس منتقل شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته است.

پیرنون یادآورشد: همچنین تعداد ۶ هزار و ۲۱۲ نفر زائر با ۱۴۸ سفر ناوگان به کربلا، نجف و مسیر بالعکس منتقل شدند که ۱۶۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهدیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی صفحه اینترنتی ویژه اربعین حسینی (ع) برای اطلاع رسانی پویا به هموطنان و دادن خدمات بهینه به زائرین اربعین حسینی (ع)، راه اندازی صفحه ویژه اربعین در وب سایت ۱۴۱، اعزام یک دستگاه از کامیون‌های اداره کل به مرز مهران برای حمل سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته، اعزام نمایندگان اداره و تشکل‌های صنفی مسافربری استان به مرز مهران به منظور ایجاد هماهنگی لازم در ساماندهی موج برگشت زائرین اربعین حسینی (ع) از جمله کار‌های انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: آماده سازی راهدارخانه‌های مستقر در همه شهرستان‌های استان، افزایش گشت‌های راهداری، برگزاری جلسات آموزشی ویژه رانندگان و مدیران فنی شرکت‌های حمل ونقل مسافر، برگزاری جلسات کمیته حمل ونقل و سوخت اربعین حسینی (ع)، استقرار ۴ دستگاه جرثقیل سنگین در محور‌های مواصلاتی منتهی به مسیر حرکت کاروان‌های زائران اربعین حسینی (ع) و اعزام ۱۶دستگاه تریلی و کامیون اطاقدار برای انتقال اقلام مورد نیاز زائران از دیگر خدمات و اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/

تشریح خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.