سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

انتخاب آخوندی و حناچی نشانه بی‌تاثیری روابط حزبی بر آرای اعضای شورا

رئیس شورای شهر تهران گفت: روز سه‌شنبه رقابت نهایی بین آخوندی و حناچی برگزار و شهردار تهران انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن هاشمی رفسنجانی در پایان رسمی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران از ده روز پیش نامزد‌های خود را انتخاب کردند و بعضی از آن‌ها انصراف دادند گفت: پس از آن ۱۳ نفر انصراف دادند و ۵ نفر از میان ۱۳ نفر باقیمانده انتخاب شدند؛ اعضای شورا امروز با دو گزینه نهایی برای انتخاب شهردار رسیدند.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه رقابت نهایی بین آخوندی و حناچی برگزار و شهردار تهران انتخاب خواهد شد, گفت: این دو نامزد در کمیسیون‌های شورا حضور خواهند یافت و نظرات خود را با کمیسیون‌های شورا مطرح خواهند کرد و روز سه‌شنبه رای گیری نهایی بدون حضور نامزد‌ها در صحن شورا انجام خواهد شد و شهردار تهران معرفی خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روابط حزبی تا چه میزان بر روی آرای اعضای شورا تاثیر داشت, گفت: اینکه آقای آخوندی و حناچی هیچ کدام جز هیچ یک از احزاب نیستند نشان می‌دهد روابط حزبی بر روی آرای هیچ یک از اعضای تاثیر نداشته است اگرچه امکان دارد علایق حزبی می‌توانسته موثر باشد و باید مجموعه عواملی را که موجب این انتخاب شده در نظر بگیریم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اعضای شورا اراده‌ای در رای دادن ندارند و از جای دیگر برای آن‌ها تعیین تکلیف می‌شود گفت: من فکر نمی‌کنم که این گونه باشد، چون لیست سی نفره مطرح شد و تعداد نامزد‌های ما هم کم نبود نمی‌توان گفت که روابط سالم پیش از رای‌گیری وجود ندارد، چون هر کاندیدی سعی می‌کند از کسانی که بر روی اعضای شورا می‌تواند موثر باشند استفاده کنند و نظرات خود را مطرح کنند و لابی‌گری‌های سالمی که در مسائل سیاسی وجود دارد در این موضوع‌ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه من نمی‌توانم بگویم کسی مقصر این است که من رای نیاورده‌ام گفت: مقصر من هستم که نتوانستم که نظر اعضا را جلب کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه آقای انصاری چهار سال عضو شورای شهر بوده و تا الان هم مسئولیت‌های دیگری هم داشته گفت: آقای حناچی هم سال‌ها معاون وزیر بوده و در شهرداری فعالیت کرده است و آقای تقوی نژاد هم سال‌ها از مدیریت کشور است و معاون مالیاتی وزارت اقتصاد بوده و این موارد نشان می‌دهد این افراد سوابق مهمی در کارنامه خود دارند.

وی تصریح کرد: خیلی از تخریب‌هایی که به صورت ناعادلانه صورت می‌گیرد باعث می‌شود کاندید‌ها مظلوم واقع شود و رای شان کاهش یابد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آخوندی در حوزه توسعه خطوط ریلی اظهارات مناسبی نداشته گفت: در حال حاضر صحبت‌های تخریبی درست نیست و در مورد قطار حومه‌ای فعالیت‌های جدی انجام شده است، اما تا کنون افتتاح نشده است.

هاشمی در ادامه در خصوص نظر وزارت کشور در مورد این دو نفری که انتخاب شده‌اند, گفت: به نظر من در این خصوص مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تا کنون سه شهردار تغییر کرده و آیا ممکن است باز شاهد تغییر شهردار باشیم, گفت: امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.