سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اجرای طرح هایی برای جلوگیری از هدررفت آب در کویر

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم آب به صورت سیلاب روانه کویر شود،گفت:باید با اجرای طرح های مختلف این آب ها جمع آوری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی 800 هکتار از اراضی طبس در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری کشاورزان طبسی، یکپارچه سازی اراضی در حدود هزار هکتار در دو بخش انجام شده که موجب می شود افزایش بهره وری آب را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از آب به بهترین نحو استفاده شود،افزود:تسطیح زمین موجب عملکرد بهتر مکانیزاسیون و استفاده بهینه از آب می شود.

حجتی با اشاره به فعالیت های دامداران طبسی در پرورش دام سبک پربازده گفت: متوسط تولید شیر در منطقه روزانه ۰.۲ لیتر بوده که در حال حاضر به دو لیتر رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت افزایش تولید شیر به پنج لیتر در این شهرستان وجود دارد، افزود: امید است طرح استفاده از نژاد پر بازده در راستای افزایش تولید شیر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت های موجود در طبس اظهار کرد: پرورش شتر یکی از ظرفیت های این شهرستان است.

حجتی با بیان اینکه در کشور به پرورش دام شیری کمتر پرداخته شده بود،بیان کرد:نژادهایی که داخل کشور هستند دو تا سه لیتر بیشتر شیر نمی دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نژادهایی در گوشه و کنار دنیا هستند که آرام آرام وارد کشور کردیم و این روند ادامه دارد، گفت: این شترها روزانه ۱۳ تا ۱۵ لیتر شیر می دهند.

وی با بیان اینکه تأمین شیر و گوشت کشور یکی از حیاتی ترین نیازها است،افزود: با توجه به ارزش غذایی شیر شتر و تقاضای بازار زمینه خوبی برای ورود به این عرصه است.

حجتی با اشاره به خشکسالی ها بیان کرد: در بخش کشاورزی باید تلاش کنیم تا آسیب کمتری به طبیعت برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی خواستار حفظ خاک شد و گفت: نباید بگذاریم آب به صورت سیلاب به روانه کویر شود بلکه باید با اجرای طرح های مختلف جمع آوری شود.

وی خواستار استفاده از بذر مناسب و متناسب با اقلیم منطقه شد و افزود: همچنین مبارزه با آفت ها می تواند در افزایش بهره وری از آب مفید باشد.

انتهای پیام/غ

پرورش شتر یکی از ظرفیت های طبس است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.