سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی نژاد مطرح کرد؛

ساخت و ساز کلید حل مشکلات تهران/ شهرداری همانند دولت به درآمدهای نفتی تکیه کرده است

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت و ساز کلید حل مشکلات تهران است، گفت: باید سرانه فضای سبز از 16.5 به 17.5 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید کامل تقوی نژاد نامزد تصدی شهرداری تهران در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، بخشی از برنامه‌های خود برای اداره شهرداری تهران را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه برای ارائه این برنامه با بزرگان اصلاحات مشورت و از آن‌ها کسب اجازه کرده‌ام، گفت: من هرجا که بوده‌ام مدیر خلق درآمد بودم، نه خلق هزینه.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اینکه معتقدم چالش مالی، ابرچالش شهرداری است، گفت: شهرداری تهران در طول شورای شهر است و ما 22 نفر هستیم.

وی با بیان اینکه بالاتر از میدان انقلاب چهار برابر بیشتر از سایر نقاط شهر فضای سبز دارد، گفت: این بخش باید هزینه‌های بیشتری را بپردازد.

تقوی نژاد با بیان اینکه ساخت و ساز کلید حل مشکلات تهران در شرایط تحریم است، گفت: باید سرانه فضای سبز از 16.5 به 17.5 درصد افزایش یابد.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه به من اطمینان دادند که دولت در کنار شهرداری خواهد بود، تصریح کرد: با برخی از متخصصان شهری مشورت کردم و با توصیه برخی افرادی که در بخش‌های اقتصادی صاحبنظر هستند، وارد این عرصه شدم.

وی افزود: امیدوارم در سایه اعتماد اعضای شورا بتوانم تمام تلاشم را برای تهران 1400 به کار بندم تا آرامش و نشاط را برای شهروندان به ارمغان آورم.

تقوی نژاد با بیان اینکه 50 درصد سپرده‌های بانکی از شهر تهران تأمین می‌شود، گفت: با این وجود شهر تهران با چالش‌های مالی مواجه است.

نامزدی تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت سیاسی متأثر از سیاست‌های کلان کشور است و در دوران رکود اقتصاد تهران تحت تأثیر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: درآمدهای ناپایدار در حال حاضر بیشترین تأثیر را در درآمدهای شهرداری دارند و موجب شده‌اند که مدیران شهر در دهه گذشته 7 تا 27 درصد درآمدها را به صورت پایدار تلقی کنند.

تقوی نژاد با با بیان اینکه نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان دیون قطعی شده داریم، گفت: بر اساس گزارش‌ها مجموع بدهی‌های تهران 50 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران دارای 68 هزار پرسنل رسمی است، گفت: در حال حاضر اگر هزینه‌های جاری مربوط به نگهداشت شهر را در نظر بگیریم، ابر چالش جدی شهر تهران منابع مالی و بخش اقتصادی آن است.

نامزد تصدی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بدهی‌های شهرداری به گونه‌ای است که نظام پرداخت تهران را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: مطالبات شهرداری از دولت باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه چاره حل مسائل تهران و شهرداری تهران برداشتن برنامه برای حل چالش‌های مالی است، گفت: چالش‌ها در حوزه حمل و نقل، عمران، آلودگی و مسائل اجتماعی و فرهنگی است و من همه این موارد را مطالعه کرده‌ام، اما اعتقاد دارم مهم‌ترین چالش مربوط به چالش مالی است.

تقوی نژاد افزود: برای اینکه کسری بودجه را پوشش بدهیم ناچاریم برخی نگرش‌ها در اداره شهر را تغییر بدهیم.

وی با بیان اینکه از تجربه خود در سازمان امور مالیاتی برای وضع عوارض در تهران استفاده می‌کنم، تصریح کرد: من توانسته‌ام درآمدهای مالیاتی را صددرصد افزایش بدهم و تلاش می‌کنم سهم درآمدهای پایدار را از 27 به 40 درصد افزایش دهم.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به ریاست 3 ساله خود در بانک سپه، گفت: در این چند سال سرمایه بانک را 9 برابر کردم و در حالی که بانک سپه را با 20 میلیون تومان تحویل گرفتم، با 20 میلیارد تومان تحویل دادم و از این تجربه برای بهبود وضع مالی شهرداری استفاده خواهم کرد.

تقوی نژاد با بیان اینکه شبکه بانکی مجدد باید به شهرداری اعتماد کند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بانک شهر برای ورود شهرداری‌ها به بازار سرمایه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه 85 درصد فعالیت‌های اقتصادی مبتنی‌بر بانک است، گفت: با این نگرش که بازارهای اولیه باید رونق پیدا کنند، می‌توان یک راه حل جدید را در پیش گرفت.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه برای انتشار اوراق از شورا مجوز می‌گیرم، گفت: اوراق اجاره‌ای را برای تأمین واگن‌های شهرداری منتشر خواهم کرد و اوراق استثنا را هم برای تأمین پروژه‌های عمرانی منتشر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این موارد به عنوان یک ابزار در سیستم بازار سرمایه تعریف شده است، افزود: باید با بازار سرمایه این ارتباط را برقرار کنیم و زمینه تأسیس صندوق توسعه شهر به عنوان نهاد تأمین مالی را در دستور کار قرار دهیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه تأمین مالی در سیستم بانکی 30 درصد است، گفت: چرا یک عده‌ای از این 30 درصد استفاده کردند و ثروت خلق کردند،اما ما نتوانستیم.

وی با تأکید بر ضرورت ملموس‌سازی دارایی‌ها، گفت: یکی از وعده‌های ملموس سازی، تشکیل صندوق املاک و مستقلات است که می‌تواند دارایی‌های شهرداری را بیشتر کند.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه راه اندازی مرکز خدمات شهر تهران کاری شایسته برای جذب سرمایه گذاری است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرداری زیاد است و ما آن‌ها را در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار می‌دهیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: گاهی پروژه‌ای می‌تواند گره‌ای را باز کند و یا یک ظرفیت اقتصادی ایجاد کند که باید این پروژه‌ها را هم به آن 70 درصدی‌ها اضافه کرد.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه اعتقاد دارم تهران گران اداره می‌شود و باید هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: استقرار نظام جامع شهرداری تهران باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در تهران انگیزه دارم، افزود: پرکاری را یک تکلیف می‌دانم و این را از همه همکارانم انتظار خواهم داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تقابل، جدال و بگو مگو‌های سیاسی دستاوردی برای شهر تهران نخواهد داشت، گفت: شهرداری و شورا فرصت اندکی دارند تا امید و اعتماد را به شهر بازگردانند.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه ما باید صدای همه شهروندان از دستفروش تا کار آفرین را بشنویم، تصریح کرد: اعتقاد دارم تنوع قومی یک سرمایه بی بدیل است، لذا مسائل اجتماعی و فرهنگی اولویت جدی ما خواهد بود.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه تهران دارای ظرفیت‌های بی شماری در حوزه گردشگری است، گفت: در حال حاضر تهران برای گردشگران خارجی به عنوان یک معبر تعریف شده و ما باید آن را به یک معبر تبدیل کنیم.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات تهران آرامش و نشاط است و باید آن را به این شهر برگردانیم، تصریح کرد: لیست شبانه تهران در حوزه امنیتی و اقتصادی دارای اهمیت است و افزایش سرانه‌های فرهنگی برای زنان و دختران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از فضاهای شهری فضای سبز بیشتری وجود دارد، گفت: این مناطق باید هزینه بیشتری بپردازند، چنانچه بالاتر از میدان انقلاب 4 برابر بیشتر از سایر نقاط شهر دارای فضای سبز است.

تقوی نژاد با بیان اینکه حل ترافیک یکی دیگر از مطالبات مردم تهران است، گفت: کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و من این وعده را می‌دهم که بهره برداری از خطوط 6 و 7 مترو مورد توجه قرار گیرد و مجتمع‌های ایستگاهی مترو زودتر بهره برداری شوند.

وی با بیان اینکه ما هر ماه شاهد افتتاح یک ایستگاه مترو خواهیم بود و از ابزار مالی استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دولت هم وظایفی دارد که باید به آن‌ها عمل و در حال حاضر 10.6 میلیارد دلار باید به مترو کمک کند.

نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه 2 هزار و 115 واگن نیاز است تا سرفاصله حرکت قطارهای مترو به 2.5 دقیقه برسد، گفت: طرح جامع مدیریت پسماند را به عنوان مدیریت کاری پیگیری می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران شفافیت را در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: من مبارزه‌ای بی‌رحمانه با فساد می‌کنم و از همه ابزارها استفاده خواهم کرد.

نامزد تصدی شهرداری تهران افزود: به کارگیری افراد شایسته و جوان را با تأکید بر حضور زنان در مدیریت آینده مورد توجه قرار خواهم داد و نخواهم گذاشت که در مجموعه خویش سالاری رخ دهد.

تقوی نژاد با تأکید بر اینکه من هرجا بودم کارمند محور بودم و معیشت کارکنان را در اولویت خود قرار خواهم داد،‌ تصریح کرد: توجه من به درون است، اما نمی‌توانم فضای شهر تهران را به روی افراد خلاق ببندم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۱۳:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
پس قبلا بساز بفروش بودی!!
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
ساخت و ساز جهادی به اندازه کافی داشتیم