سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

مقررات صادرات محصولات دانش بنیان دست و پاگیر است/ فراخوان عمومی بازنگری نقشه جامع علمی کشور اعلام می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند نقشه جامع علمی کشور نیاز به بازنگری دارد و به زودی فراخوان عمومی آن منتشر می‌شود.

گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه چهارمین فن بازار که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به تجاری سازی محصولات دانش بنیان، گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان محصولات با کیفیتی تولید کرده‌اند که باید فضای مناسب صادرات برای آنها ایجاد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضرورت رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: اکنون فضای مناسب برای عرضه و صادرات محصولات دانش بنیان وجود ندارد و باید مقررات دست و پا گیر صادرات محصولات فناورانه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات در فرآورده های بیوتکنولوژی قابلیتی خوب دارند و اگر مقررات دست و پاگیر برداشته شوند، راه شرکت‌های دانش بنیان باز شده و می‌توان شاهد رشد ثروت بود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه ثروت شرکت های دانش بنیان متعلق به همه است، گفت: رشد شرکت های دانش بنیان و درآمد زایی آنها می‌تواند برای تمام مردم کشور ثروت آفرین باشد و صادرات محصولات فناورانه راهی برای رشد اقتصادی کشور و خلق ثروت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عملکرد دستگاه های مختلف کشور برای خلق ثروت اظهار کرد: به کمک تمام دستگاه های مختلف و دست‌اندرکار باید موانع پیش روی صادرات شرکت ها را برداشت.

سند نقشه جامع علمی کشور نیاز به بازنگری دارد

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بازنگری در نقشه جامع علمی کشور گفت: ۹ سال از تصویب و اجرایی شدن نقشه جامع علمی در وزارت علوم و بهداشت و معاونت علمی گذشته است و نیاز به روزرسانی دارد.

مخبر دزفولی ادامه داد: برای بازنگری نقشه جامع علمی کشور نیاز به همراهی و کمک نخبگان، صنعتگران و دانشمندان داریم و از آنها می‌خواهیم تا برای بازنگری در این سند به ما کمک کنند و به زودی فراخوان عمومی آن اعلام می‌شود تا با پیشنهاد آنها بتوانیم سازوکاری مناسب را تدوین کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.