به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوتبال، بدون شک محبوبترین ورزش در جهان محسوب میشود و هواداران این ورزش به دلیل علاقهشان به فوتبال سالانه هزینه زیادی را خرج تماشای آن میکنند.
با شروع شکلگیری صنعت بازیهای ویدیویی، از همان ابتدا تلاشهای بسیاری برای شبیهسازی ورزش فوتبال در این هنر صورت گرفته است. این تلاشها تا اواسط دهه نود میلادی حالتی جدی نداشت تا جایی که شرکت الکترونیک آرتس یا به طور مختصر ایاِی (Electronic Arts) که از بزرگترین شرکتهای تولید و توزیع بازیهای کامپیوتری به شمار میآید؛ تصمیم به شبیهسازی ورزش فوتبال در دنیای بازیهای رایانهای گرفت.
این شرکت بیشتر در بخش بازیهای ویدیویی فعالیت میکند. همچنین الکترونیک آرتس به دلیل تازه تأسیس بودن، در ابتدا مجبور بود بازیهای خود را از داخل خانه توزیع کند و در ابتدا یک استودیو خانگی بود. این شرکت از اوایل دهه نود میلادی عنوانی را با نام فیفا عرضه کرد که به طور خاص با ورزش فوتبال مرتبط بود و به نوعی تنها شبیهسازی رسمی این ورزش در دنیای بازیهای رایانهای محسوب میشد.
عنوان فیفا برای سالهای مختلف بر روی کنسولهای نسل چهارمی، پنجمی، ششمی و هفتمی عرضه شد، همچنین شاهد عرضه این فرنچایز (عناوین فیفا ۱۶ تا فیفا ۱۹ ) برای پلتفرمهای نسل فعلی یعنی پلی استیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی بودیم.
ماه گذشته نسخه ۲۰۱۸ فرنچایز فیفا با شماره ۱۹ عرضه شد و مورد استقبال بسیاری از طرفداران نیز قرار گرفت. حال توسعه دهندگان الکترونیک آرتز تصمیم گرفتهاند که نسخه تغییریافته این بازی را برای سیستم عاملهای گوشیهای هوشمند یعنی اندروید و آی او اس نیز منتشر کند.
بیشتر بخوانید: فیسبوک، اینستاگرام و اسنپچت عامل اصلی افسردگی هستند
انتهای پیام/