سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بولتون به دنبال ایجاد جنگ روانی است/سیاست‌های آمریکا علیه ایران شکست خواهند خورد

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بولتون به دنبال ایجاد جنگ روانی است.او به آن دسته از سیاست مداران آمریکایی تعلق دارد که با تحریم عراق و کره شمالی در دهه 1990 باعث مرگ بیش از 2 میلیون کودک و بیمار شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه علی رغم احیای دور دوم تحریم‌های ایران اما اعمال محدودیت های بیشتر ممکن است، گفت: بولتون به دنبال ایجاد جنگ روانی است، او به آن دسته از سیاست مداران آمریکایی تعلق دارد که با تحریم عراق و کره شمالی در دهه 1990 باعث مرگ بیش از 2 میلیون کودک و بیمار شد و بعد از این اتفاق بولتون این تلفات را برای پیشبرد سیاست‌های آمریکا قابل توجیه دانست.

وی افزود: سیاست‌های تحریمی آمریکا از همان دهه 1990 قابل پیش‌بینی بود، لذا ایران توانست اقتصادش را به سمت خودکفایی سوق دهد و این موضوع نتایج خوبی هم در برداشت.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا اظهار کرد: لیستی که اخیرا آمریکایی‌ها به عنوان تحریم‌های جدید ارائه دادند، در حقیقت تجمیع کمی و کیفی تحریم‌های گذشته بوده و آنها مورد جدیدی برای تحریم ندارند. اینگونه سیاست‌ها علیه ملت ایران همواره با شکست همراه بوده و معتقدم این بار نیز آمریکایی‌ها شکست خواهند خورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی برای ایجاد یک راهبرد برای منع اشاعه سلاح هسته‌ای در دنیا به طور کامل تاکنون به برجام پایبند بوده است اما آمریکایی‌ها با بدعهدی این راهبرد را زیر سوال بردند. با این وجود باید در داخل کشور ظرفیت‌های ضد تحریمی را فعال و از فساد دوری کنیم که در این صورت تحریم به فرصت تبدیل می‌شود.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با وجود تحریم کشتی سانچی توسط آمریکا، سرنوشت مبلغی که ایران باید از شرکت‌های بیمه خارجی دریافت کند چه می‌شود، گفت: معتقدم اگر آمریکا در این موضوع مانع‌تراشی کند، می‌توان علیه آنها اقامه دعوا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.