سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم مطرح کرد؛

مشارکت ۵۰ هزار دانشجو در سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی

غفاری از مشارکت ۵۰ هزار دانشجو در سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری که ظهر امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت ترویج و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآن در دانشگاه‌های سراسر کشور است و این جشنواره در راستای اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم که تقویت هویت دینی و ملی بین دانشگاهیان، ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در میان نسل جوان و همچنین افزایش نشاط اجتماعی و امید در میان دانشجویان و دانشگاهیان است، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره که بزرگترین رویداد دینی و مذهبی دانشجویان کشور است، همه ساله در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی بین دانشجویان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: برگزیدگان این جشنواره در نهایت به مرحله ملی که با مشارکت دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و غیره برگزار می‌شود.

غفاری تصریح کرد: سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت با مشارکت حدود ۵۰ هزار دانشجو از تمامی دانشگاه‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی از اول دی ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و هفتم اسفند هم آزمون کتبی بخش معارفی با ۹ رشته در تمام دانشگاه‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شد.

وی ادامه داد: بخش آوایی در بازه زمانی بهمن و اسفند در دانشگاه‌ها برگزار و فایل‌های منتخب به دبیرخانه مناطق پنج‌گانه ارسال شد؛ سایر بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری تا پایان هفته اول تیر برای ارسال آثار به دبیرخانه مرحله سراسری فرصت داشته‌اند.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: در بخش آوایی که شامل رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ پنج جزء است نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ۷۴۳ نفر به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی شریف، هرمزگان، بجنورد، مراغه، صنعتی اصفهان برگزار شد که ۱۸۰ نفر از منتخبین این بخش به مرحله سراسری راه یافته‌اند.

غفاری گفت: در بخش معارفی هزار و ۳۴۷ نفر برگزیده مرحله دانشگاهی ۲۴ اردیبهشت در ۳۲ دانشگاه مادر هر استان به رقابت پرداختند که ۱۷۲ نفر از برگزیدگان به مرحله سراسری راه یافتند.

وی اضافه کرد: مرحله سراسری به میزبانی دانشگاه زنجان از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه با حضور۴۰۷ نفر از برگزیدگان مرحله منطقه­‌ای در بخش معارفی، بخش آوایی و منتخبین سایر بخش‌ها که از سوی دانشگاه زنجان داوری و ارزیابی شده‌­اند، برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: مرحله ملی با حضور برگزیدگان مرحله سراسری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگیان، جامع علمی کاربردی، پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، جهاد دانشگاهی، به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آبان ماه در هفته قرآن و عترت در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین گفت: حدود ۵۵ هزار نفر دانشجو در سامانه ثبت نام کردند که ۴۵ هزار نفر توانستند مجوز خروج از کشور را بگیرند و ۱۶ هزار نفر هم زیارت اولی در این دوره بوده اند.

انتهای پیام/

جزئیات برگزاری سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.