سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد؛

آینده‌نگری از اصلی‌ترین اصول پدافند غیرعامل/ شیوع آنفلوآنزای مرغی، سالیانه ۲۵ میلیون مرغ را می‌کُشد

سردار جلالی گفت: آینده‌نگری در پدافند غیرعامل باعث حرکت پیشرفته می‌شود و تأثیراتی بالا در حوزه سلامت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گردهمایی پدافند غیرعامل اظهار کرد: تغییر ماهیت تهدیدات از نظر فناوری نو اهمیتی بسزا دارد و در این راستا روند فناورانه‌ای در دنیا وجود دارد، این روند در همه حوزه‌ها از جمله سلامت تأثیری بالا دارد و شامل IOT، IHP هوشمندی است که در حوزه‌های مختلف اثر گذار خواهد بود.

جلالی بیان کرد: در فناوری‌های نوکارکردهایی نهادینه شده است که بی‌شک یک تهدید به شمار می‌رود؛ اینترنت اشیاء یا IOT شامل اتصال فناوری اطلاعات به اشیاء است که این اشیاء می‌تواند قابلیت‌هایی بسیار زیادپیدا کند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: آینده‌نگری در پدافند غیرعامل باعث حرکت پیشرفته‌ خواهد شد، همچنین توسعه IOT باعث می‌شود در آینده تأثیراتی بالا در حوزه سلامت داشته باشیم، چرا که این توسعه بین اجزاء ارتباط برقرار می‌کند و با داده‌ها تعامل دارد که براساس یک برنامه منطقی کار کرده و روابط بین کلیه اجزای سیستم را تعریف می‌کند.

جلالی افزود: ورود به سیستم در حوزه IOT می‌تواند فرمان‌های مناسب صادر کند، در این بین هوشمندی به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل روابط هوشمندی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است.

وی تصریح کرد: زمانی که هوشمندی پیش می‌رویم اشراف اطلاعاتی به وجود می‌آید و زمانی که هوشمند می‌شویم، قواعد و مقررات درون خود سیستم بررسی می‌شود، از این رو هرقدر هوشمندی پیشرفت کند می‌تواند در آینده مقابل انسان بایستد.

تمرکز تمام فشارهای هوشمند در مادون جنگ

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه تمرکز تمام فشارهای هوشمندی در مادون جنگ گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ موفق شویم، باید بتوانیم مرکز تشخیص ایجاد کنیم که این تشخیص 3 لایه دارد و شامل راهبردی، عملیاتی و اجرایی می‌شود.

جلالی اظهار کرد: سالانه به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی مجبوریم 25 الی 26 میلیون مرغ را از بین ببریم که با آینده‌نگری می‌توان این مسئله را به راحتی حل کرد.

وی گفت: در دفاع زیستی سامانه باید بتوان به دو فرضیه جواب داد، 1- آیا این حمله طبیعی است؟ 2- آیا این حمله طبیعی نیست که در اکثر مواقع به دلیل سختی در تشخیص حمله غیرطبیعی ما فرضیه را بر روی طبیعی‌ بودن آن قرار می‌دهیم.

رئیس پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: ما اعلام نیاز می‌کنیم و باید بتوانیم برای حمله غیرطبیعی ساز و کار تشکیل دهیم؛ پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود، این پدافند مانند مسمومیت‌سازی بدن است که از درون ما را مصدوم می‌کند  و اگر مسئولان اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند، کشور در معرض تهدیدهای غیرقابل جبران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.