سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزرای جدید هر چه سریع‌تر به مشکلات سرو سامان دهند

امام جمعه موقت تبریز گفت: : از وزرای جدید انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سرو سامان بدهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز ،در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان به گسترش همه ساله پیاده‌روری اشاره کرده و فرمودند که میلیون‌ها زائر به صورت رسمی در این رویداد حاضر بوده و هرقدر که رسانه‌های غربی کتمان کنند، روزی زبان خواهند گشود و اعتراف به این قدرت و رزمایش میلیونی خواهند کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ادامه صحبت‌های خود به چالش ۴۰ ساله آمریکا با ایران نیز اشاره کرده و فرمودند تا مادامی که آمریکا به این رویکرد مستکبرانه خود ادامه دهد، شعار مرگ بر آمریکا نیز به صدا درخواهد آمد.

امام جمعه موقت تبریز اظهار کرد: مقاومت را جوانان از لحاظ نظری و عملی جدی بگیرند و هراسی از توپ و تانک دشمن نداشته باشند چراکه ما نیز در حال حاضر همه آنها را داریم و قطعا روزی فرا می‌رسد تا در بیت‌المقدس نماز جماعت به پا داریم.

 

وی با اشاره به ترمیم تیم اقتصادی دولت گفت: رئیس‌جمهور در انتخاب چهار وزیر اعلام کرده بود که مردم منتظر ثمره این انتخاب هستند و البته مجلس نیز با رای بالا، رای اعتماد به وزرا دادند.

خطیب موقت جمعه تبریز ادامه داد: مردم ایران اسلامی انتظاراتی از قبیل توقف گرانی در جامعه به خصوص در امرار معاش دارند چراکه برخی از اقلام جزو ضرورت‌های زندگی بوده و اینکه روز به روز قیمت‌ها افزایش یاید، قابل قبول نیست و باید هر چه سریع‌تر جلوی تورم، افزایش قیمت ارز و سکه گرفته شود.

وی تصریح کرد: مطالبه دیگر مردم نظارت بر واردات و صادرات و هرج و مرج در این کار است چراکه مردم مستقیما با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند.

خطیب موقت جمعه تبریز،‌به رکود چند ساله مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌گوییم مسکن گران شود بلکه باید از رکود دربیاید چراکه چندین کار مرتبط با آن هستند و کارگران، زوج‌ها و افراد کم‌درآمد زیادی نیاز به مسکن دارند.

مطهری‌اصل اضافه کرد: از وزرای جدید انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر به این مشکلات سرو سامان بدهند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته جاری بیان کرد: به ایام سرور و شادی اهل بیت(ع) یعنی ربیع‌الاول وارد شدیم که در این ایام حضرت ختمی مرتبه، پیامبر اکرم(ص) به دنیا آمده‌اند.

وی افزود: شروع امامت قطب عالم امکان و نور دیده و سرور قلب‌ها نیز در ربیع‌الاول اتفاق افتاده است.

مطهری‌اصل با اشاره به اینکه اول ربیع مصادف با هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مکه به مدینه‌النبی بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از ۱۳ سال تبلیغ در مکه عزم به هجرت به مدینه کردند و این تصمیم به گوش کفار رسید و تلاش کردند تا جلوی این هجرت را بگیرند.

وی با تاکید به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها با شیعیان علی(ع) روبه رو هستند که جان خود برای پیامبر اکرم(ص) گذاشت، گفت: استکبار جهانی گمان نکند که می‌تواند محبان امیرالمومنین را ذلیل کند و استکبار نگران این محبان در همه جای دنیا هستند چراکه همه مردم در خط علی‌(ع) ایستاده و مقاومت می‌کنند.

خطیب موقت جمعه تبریز ابراز کرد: هلال احمر اعلام کرده که آماده پذیرش و استفاده هرگونه تجهیزات پزشکی وقف شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه محبوب تبریز در این روزها در مشهد مقدس بوده و نایب‌الازیاره همه مردم هستند.

مطهری‌اصل، به اهمیت امانتداری بین مومنان اشاره کرد و گفت: در مقابل آن، خیانت در امانت است به طوریکه طبق روایت امانتداری بهترین صفات و خیانت در امانت بدترین صفات انسانی است.

وی ادامه داد: پس دادن قرض، حفظ وسایلی که به امانت در اختیار ما می‌گذارند از جمله امانت‌ها در اذهان عمومی است ولی امانتداری دایره بزرگی داشته و به عبارتی امانتداری یعنی هرچه خداوند می‌فرماید را عمل کنیم و خیانت در امانت ایشان از جمله ظلم، ستم، گناه، دروغگویی و فساد و غیره نکنیم.

خطیب موقت جمعه تبریز بیان کرد: فرزندان یک امانت از جانب پروردگار به ما بوده و باید مراقب آنها باشیم و برای تربیت صحیح آنها دقت و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پاره‌ای از اسناد محرمانه و اسرار یک کشور وجود دارد که نباید آنها را فاش کرد و این همان مصداق امانتداری است.

خطیب موقت جمعه تبریز در ادامه گفت: تا وقتی بیکار هستیم دنبال کار می‌گردیم ولی بعد کار، شروع به کم کاری و کم فروشی می‌شود.

مطهری‌اصل متذکر شد: تا مادامی که بیکار هستیم دهها فرد را واسطه می‌کنیم تا کاری برای ما پیدا کنند ولی وقتی کاری پیدا شد، شروع به کم‌کاری و دزدی کار و خود را به ندیدن و نشنیدن می‌زنند.

وی با تاکید به اینکه مقداری از سوءمدیریت‌های ایجاد شده در بخش اقتصادی کشور باعث مشکلاتی شده است، تصریح کرد: باید قبول کنیم برخی از مشکلات نیز ناشی از کم‌کاری خود ما بوده و تقصیرکار هستیم.

خطیب موقت جمعه تبریز اضافه کرد: چگونه فردی نام خود را مسلمان گذاشته و احتکار کالا می‌کند تا وقتی گران شد آن را به بازار منتقل کند و این مصداق خیانت در امانت و نداشتن ایمان است.

 

انتهای پیام/

مسؤولان اقدام عملی برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام دهند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
نه تورم هست نه گرانی نه بیکاری همش حبابه!