سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه و دانشگاه؛

شهدا برندگان واقعی دنیا هستند

استاد حوزه و دانشگاه در یادواره ۳۲ شهید روستای صدرآباد زرندیه گفت: شهدا برندگان واقعی دنیا هستند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت السلام وحید حجتی استاد حوزه و دانشگاه در یادواره ۳۲ شهید روستای صدرآباد شهرستان زرندیه گفت: شهدا دعا داشتند، ولی ادعا نداشتند، رسم داشتند، ولی اسم نداشتند که در واقع می‌توان گفت که شهدا برندگان واقعی دنیا هستند.

حجت السلام حجتی با بیان اینکه دنیا بهانه‌ای برا‌ی رفاقت با خداست که شهدا این رفاقت را خوب شناختند و جانشان را نثار کردند افزود: شهدای جنگ تحمیلی با تأسی از اباعبدالله الحسین (ع) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا که نفس‌های آخر را می‌کشیدند اشک از چشمانشان جاری بود که یکی از اصحاب پرسید گریه شما از برای چیست و این امام همام فرمودند: «جایم در آغوش خداست برای مردم گریه می‌کنم که راه خدا را رها کرده‌اند و به بیراهه رفته‌اند.»

یادواره شهدا بهانه‌ای برای رهایی از روزمرگی

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شرکت در یادواره شهدا بهانه‌ای است که از روزمرگی که ما را به سمت دل‌مردگی و افسردگی کشانده رها شویم و بیشتر به خدای متعال بیاندیشیم و رفاقت خود را با پروردگار استمرار ببخشیم وهدف از برگزاری یادواره‌های شهدا رسیدن به قرب الهی و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا است.

وی تصریح کرد: آیه آیه قرآن تلنگری به اندیشه‌های ماست و با توجه به مقامی که برای شهید در نظر گرفته است نتیجه می‌گیریم، یادواره و جلسه شهید یعنی جلسه تلنگر به اندیشه و ما اینجا آمده‌ایم ت. تا ترک اندیشه‌ها و باور‌های غلط کنیم.

یادواره ۳۲ شهید روستای صدرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان زرندیه در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.