سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورونیوز بررسی کرد؛

آیا مجلس دموکرات‌ها می‌تواند سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد؟

با راه یافتن دموکرات‌ها به مجلس نمایندگان آمریکا، گمانه‌زنی‌ها پیرامون میزان تاثیر این نهاد بر سیاست خارجی این کشور شدت یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، با مشخص شدن نتایج انتخابات میان‌ دوره‌ای آمریکا و راه یافتن اکثریت دموکرات‌ها به مجلس نمایندگان، گمانه‌زنی‌ها پیرامون میزان تاثیر این نهاد بر سیاست خارجی آمریکا شدت یافته است.

احتمالا دموکرات‌ها از اکثریت‌ خود در مجلس نمایندگان استفاده خواهند کرد تا سیاست خارجی دونالد ترامپ را دستخوش تحولاتی کنند. با این حال «الیوت آنجل» که در دور جدید به ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواهد رسید، گفته است درباره ایران دموکرات‌ها نمی‌توانند تغییر خاصی در وضعیت فعلی صورت دهند.

هر چند دموکرات‌ها حائز اکثریت مجلس نمایندگان شده‌اند، با این حال قدرت آن‌ها محدود است چرا که برای تصویب نهایی طرح‌های خود نیاز به تایید نهایی سنا دارند که تحت تسلط جمهوری‌خواهان است.

از طرف دیگر، هرچند دموکرات‌ها از خروج آمریکا از برجام ناراضی هستند با این‌ حال تا زمانی که جمهوری‌خواهان کاخ سفید را در دست دارند، آنان تغییر چندانی نمی‌توانند در سیاست خارجی آمریکا ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: چرا از پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا نباید ذوق‌زده شد؟


موضوع دیگری که به دنبال پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان بار دیگر مطرح می‌شود موضوع استیضاح ترامپ است. سال گذشته 58 نماینده دموکرات از موضوع بحث درباره استیضاح رئیس‌جمهور حمایت کردند اما هنوز مشخص نیست در حال حاضر چند نفر از این تصمیم حمایت کنند. احتمالا با ادامه تحقیقات مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و نیز تحقیقات مربوط به مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ و یا هر تحقیقات جدیدی و مطرح شدن اطلاعات تازه، موضوع استیضاح ترامپ به سرعت تحت تاثیر قرار گیرد.

موضوع استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا تنها نیازمند رای اکثریت مجلس نمایندگان این کشور است. آنها می‌تواند او را برای هر موردی که بخواهند مورد استیضاح قرار دهند؛ هر چند در قانون اساسی این کشور به موضوع جرایم و جنایات جدی برای استیضاح اشاره شده، تعیین این جرایم به نظر کنگره بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
دشمن دشمنه حالا چه فرقی داره چپ باشه چه راست
ندا
۱۲:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
سلام
روز شهادت امام رضا مجبور به کار کردن شدیم کارگر حق عزاداری برا امام نداره....
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
تو آمریکا هیچ دولت و مجلسی قصد کمک به ایران رو نداره
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
ما که به امریکا نیازی نداریم چه فرق می کند کی رای بیاورد