سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین شرکت نفتی ژاپن به دنبال از سرگیری واردات از ایران

سخنگوی «نیپون اویل» بزرگترین شرکت نفتی ژاپن اعلام کرد این شرکت قصد دارد واردات نفت از ایران را از سربگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشیکوو اونو، سخنگوی شرکت نفتی «نیپون اویل»، که بزرگترین شرکت نفتی ژاپن به حساب می‌آید، امروز سه شنبه اعلام کرد این شرکت قصد دارد واردات نفت از ایران را از سربگیرد.

سخنگوی شرکت نفتی نیپون اویل ژاپن به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: در ماه اکتبر ما به واردات از کشورهای دیگر نیز روی آوردیم. امروز دولت ژاپن یعنی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت به ما اطلاع داد که توکیو از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران معاف شده است. تاکنون جزئیات بیشتری در این باره دریافت نکردیم. شرکت ما نفت را از کشورهای مختلف خریداری می‌کند. تنوع بخشی به واردات از کشورهای مختلف برای ما حائز اهمیت است. در حال حاضر نمی‌توانیم مشخص کنیم که چه زمان و چگونه واردات نفتی ما از ایران از سرگرفته می‌شود اما قصد داریم آن را از سربگیریم و در حال حاضر آن را مدنظر قرار داده‌ایم.

اظهارات سخنگوی شرکت نفتی نیپون اویل ژاپن به دنبال بازگشت تحریم‌های نفتی، کشتیرانی و بانکی واشنگتن علیه ایران اعلام شد. همزمان آمریکا هشت کشور از جمله ژاپن را به طور موقت از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرد.

در ماه می دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش را از توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام خارج می‌کند و تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از سر گرفته خواهد شد. دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران از روز گذشته (5 نوامبر) اجرایی شد. 

بر اساس توافق هسته‌ای سال 2015 میان ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس) تحریم‌های اعمال شده علیه تهران برداشته شد، اما خروج یکجانبه آمریکا از این توافق منجر به از سرگیری تحریم‌ها، از جمله تحریم‌های نفتی شد. اولین دور تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در 7 اوت سال جاری به اجرا درآمد و دور دوم آن نیز روز گذشته وارد مرحله اجرایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.