سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر مشهد:

تاثیرگذاری هیئت‌ها به علت مردمی بودن آنهاست

رئیس شورای شهر مشهد گفت:اگر هیئت‌های مذهبی از ۱۴۰۰ سال پیش همچنان تاثیر گذارند و هستند دلیل آن مردمی بودن آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در نشست هم‌اندیشی با هیئات مذهبی گفت: مردم با مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی روبرو هستند که ما به تنهایی قدرت مقابله با آن‌ها را نداریم و در این مسیر همه از جمله هیئت‌های مذهبی نیز باید کمک کنند.

حیدری با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین ادامه داد: امام صادق (ع) در اهمیت پیاده‌روی اربعین و زیارت امام حسین (ع) می‌فرمایند: "حسین (ع) کشته شد تا مردم را از جهالت و نادانی نجات دهد و اگر ما نیز بجز این هدف را داشته باشیم در راه امام حسین (ع) نبوده‌ایم" ما نیز اگر آگاهی بخشی را از عزاداری‌ها بگیریم به جایی نخواهیم رسید.

وی اظهار داشت: از ما نخواهید تا به هیئت‌های مذهبی کمک کنیم، زیرا این موضوع زوال هیئت‌ها را بدنبال خواهد داشت.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در اربعین دولت عراق تنها امنیت را تامین می‌کند که در همین زمینه هم ضعف دارد، در حمل و نقل و خدمات شهری نیز ناتوان هستند، اما اربعین با آن حجم گسترده جمعیت، بخوبی توسط مردم برگزار شد.

حیدری افزود: هیئت‌ها در محلات دارای یک سرمایه اجتماعی هستند که باید از این ظرفیت جهت ترویج فرهنگ شهروندی و حل مشکلات شهری استفاده شود که در این راستا آمادگی داریم با هیئت‌ها همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز مشکلات زیادی در مباحث شهروندی مانند ترافیک، آلودگی هوا و مسائل اجتماعی داریم، شورای شهر آمادگی دارد در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و تغییر رفتار جامعه در توسعه فرهنگ شهروندی با هیئت‌های مذهبی همکاری داشته باشد.

انتهای پیام//آ. ح
 

با گرفتن آگاهی بخشی از عزاداری‌ها به جایی نخواهیم رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.