سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل مطرح کرد؛

لزوم نگاه منطقه‌ای و بین المللی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای/ در نوآوری ضعیف هستیم

سالار آملی گفت: باید به دنبال تحول در آموزش عالی کشور باشیم و نگاه ما به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید منطقه‌ای و بین المللی باشد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای در اولین نشست بین المللی سازی آموزش های عالی فنی و حرفه ای شرکت کرد.

سالار آملی در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه ارتقای آموزش های عالی مهارتی گفت: در وزارت علوم در بحث بین المللی سازی آموزش عالی، برنامه‌هایی جامع داریم که در صورت به نتیجه رسیدن، تحولی شگرف در آموزش عالی و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

سه محور اساسی و سیاست کلان وزارت علوم

وی ادامه داد: امروز بایستی علم و دانش در کنار هم برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی گام بردارد، در همین راستا ارتباط دانشگاه با صنعت، تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات پژوهشگران، توسعه آموزش های عالی فنی و حرفه ای و بین المللی سازی آموزش عالی سه محور اساسی و سیاست کلان وزارت علوم است.

سالار آملی گفت: معتقدم دانشگاه فنی و حرفه ای قلب سیاست گذاری آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور است و حضور صالحی عمران با در اختیار داشتن دانش روز دنیا، عمل گرایی و ارایه دیدگاه های مثبت و تأثیر گذار بالاخص اشراف ایشان به آموزش های مهارتی، نعمت بزرگی برای دانشگاهیان فنی و حرفه ای کشور به حساب می آید.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی در ذیل این برنامه اظهار داشت: رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از جمله مصوبات قانون برنامه ششم در بخش همکاری های علمی بین المللی است.

وی افزود: فرصت کوتاه است و بایستی به دنبال تحول در آموزش عالی کشور باشیم نگاه ما به آموزش های فنی و حرفه ای باید منطقه ای و بین المللی باشد.

سالار آملی رد: معتقدم در دانشگاه فنی و حرفه ای بایستی به دنبال تربیت تکنسین و پنجه کارآمد جهت به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور با دستانی توانا و فکر خلاق باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نوآوری در دانشگاه ها گفت: نوآوری مختص تکنولوژی های جدید نیست نوآوری در مباحثی است که جامعه، امروز به آن نیاز دارد. متاسفانه در بحث نوآوری ضعیف هستیم و این امر مهم در کشور ما به کندی حرکت می کند باید دید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که نوآوری نیاز به زیر ساخت های کلان و پیچیده ندارد و هر فردی با کمترین امکانات بتواند در این زمینه گام بردارد.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین المللی سازی دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر مراکز آموزش عالی فرق دارد این دانشگاه نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور و برگزاری سمینار و کنفرانس های بین المللی ندارد نیاز امروز این مرکز علمی و مهارتی ارتقای سطح دانش اعضای هیأت علمی و استاد کاران با اعزام به کشورهای توسعه یافته برای بروز سازی اطلاعات و کسب تجربه و مهارت لازم است.

وی در پایان با عنوان اینکه وزارت علوم تمایل به راه اندازی شعبات دانشگاه فنی و حرفه ای در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، افغانستان و ... دارد، افزود: بایستی برنامه ریزی منسجم برای بین المللی سازی آموزش های مهارتی و کاربردی با محورهای مشخص برای کشورهای هدف در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.