سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیم بها شدن بلیت سینما؛ افزایش مخاطب یا کاهش درآمد سینما داران

اواخر مهرماه امسال شورای عالی اکران اعلام کرد بلیت سینما‌ها در روز شنبه هم نیم بها به فروش می‌رسد، دستور العملی که در قزوین هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، چند سالی است که برای رونق گیشه سینما‌ها، روز‌های سه شنبه بلیت‌ها نیم بها به فروش می‌رسد، موضوعی که باعث شد از بیست و هشتم مهر ماه امسال شورای عالی اکران برای استقبال مخاطبان بلیت‌های روز شنبه را هم نیم بها کند، اگر چه این قانون در سینما‌های تهران به صورت آزمایشی در حال اجراست، اما هنوز در قزوین اجرایی نشده است.

نیم بها شدن بلیت سینما‌ها در روز شنبه واکنش‌های متفاوتی در بین علاقمندان به هنرهفتم و گردانندگان این هنر در قزوین داشته است.

اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور العمل این طرح را هنوز به استان ابلاغ نکرده و نظرمثبت تهیه کنندگان، سینماداران و پخش کنندگان فیلم در اجرایی شدن این قانون موثر است.

وی افزود: این تصمیم شورای عالی اکران می‌تواند مردم را برای تماشای فیلم برروی پرده نقره‌ای تشویق کند.

قیمت بلیت در سینما‌های قزوین هشت هزار تومان است که سه شنبه‌ها نیم بها به فروش می‌رسد، این تصمیم با استقبال مخاطبان روبه روشده و توانسته صندلی‌های خالی سینما‌ها را در روز سه شنبه پر کند.

آقای محمد بیگی که یکی از علاقمندان به هنر هفتم است می‌گوید: به دلیل مشکلات مالی سعی می‌کند روز‌های سه شنبه که بلیت نیم بهاست به سینما برود.

او می‌گوید: اگر شنبه‌ها هم بلیت نیم بها شود برای او و سایر مخاطبان امکان دیدن فیلم‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

خانم اینانلو هم می‌گوید: دوست دارد خانوادگی (به همراه همسر و دو فرزندش) به تماشای فیلم بنشیند، اما به علت بالابودن قیمت بلیت (هشت هزار تومان) هر ماه یا هر دو ماه یکبار موفق می‌شود به سینما برود.

او می‌گوید: اگر دو روز در هفته بلیت‌ها نیم بها به فروش برسد آن‌ها هم بیشتر به سینما می‌روند.

از سوی دیگر سینماداران می‌گویند: سه شنبه‌ها حال گیشه سینما‌ها خوب است و خیلی از مخاطبان بلیت هارا به صورت اینترنتی پیش خرید می‌کنند.

بصیری مدیر سینما مهتاب قزوین می‌گوید: نیم بها شدن بلیت سینما‌ها در سه شنبه کافی است چراکه بیشتر شدن آن موجب کاهش درآمد سینما و افزایش استهلاک آن می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برای برخی از ارگان‌های اجرایی طرف قرارداد با این سینما، بلیت نیم بها به فروش می‌رسد و این خود باعث کاهش درآمد سینما شده است.

نادری پور مدیر سینما بهمن هم گفت: با اصل این طرح مخالف است، اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به صورت موقت با اجرای آن موافق است.

حسن لطفی نویسنده، کارگردان و منتقد سینما هم اجرای این طرح را مسکنی موقت می‌داند و معتقد است: تبلیغات مناسب آخرین آثار سینمایی واکران فیلم‌های درجه یک خارجی از جمله راه‌های کشاندن مخاطب به سینماست.

لطفی می‌گوید: مدیران برای رونق سینما‌ها باید هدف گذاری و برنامه ریزی کنند این تصمیمات مقطعی، سلیقه‌ای و وصل به نگاه یک مدیر است.
انتهای پیام/

گزارش از فهیمه امیریان

اجرایی نشدن نیم بهاشدن بلیت سینماهای قزوین در روزهای شنبه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.