سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی:

سامانه جامع پدافند غیرعامل در مشهد راه اندازی شد

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت:این سامانه با کمترین هزینه برای مقابله با بحران‌ها و مدیریت آن‌ها راه اندازی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا قامتی مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: امروز روز مبارکی است، زیرا دستاورد بومی جوانان این مرز و بوم در حوزه بحران و پدافند غیرعامل رونمایی شد.
 
وی افزود: ۱۰ سال پیش که برای بازدید به سالن‌های بحران شهرداری‌ها می‌آمدیم خبری از هوشمندسازی و سامانه‌ها نبود، اما امروز به دست جوانان دلسوز و با فناوری بومی با کمترین هزینه این سامانه‌ها برای مقابله با بحران‌ها و مدیریت آن‌ها راه اندازی شده اند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: این شهر حداقل به چهار مرکز مشابه دیگر نیاز دارد که راه اندازی مرکز مدیریت بحران شمال مشهد در منطقه پنج روز پیش تصویب شد.

امیر عزیزی افزود: این سامانه در مرکز مدیریت بحران غرب مشهد قرار گرفته و از لحاظ ایمنی سازه‌ای و تجهیز وضعیت مناسبی دارد. پیش از این مدیریت بحران از اتاقی واقع در مرکز کنترل ترافیک مشهد صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: از مهرماه پارسال این مرکز به شکل عملی آغاز بکار کرد و هم اکنون در آن دسترسی به تصاویر ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری سطح شهر مشهد و همچنین اطلاعات سامانه‌های همه شرکت‌های خدمت رسان این کلانشهر وجود دارد و قابل دسترسی است.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: تا بهمن ماه آتی ۱۴ سوله بحران شهر مشهد به امکانات و تجهیزات موردنیاز برای اسکان اضطراری ۴۸ ساعته شهروندان در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله تجهیز می‌شوند.
 
منبع/ایرنا
 
انتهای پیام//ج.ر
 

سامانه جامع پدافند غیرعامل با کمترین هزینه راه اندازی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.