سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری در این استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در سی و نهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان از سوی مرکز آمار ایران، در تابستان سال گذشته ۱۸ درصد و در تابستان سال جاری ۱۳ و نه دهم درصد اعلام شد.

وی افزود: امسال سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور، سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال و از محل مشاغل خانگی ۱۷۵ میلیارد ریال است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون حداقل ۱۵ مقام ملی در سطح معاون رئیس جمهوری، وزیر، معاون وزیر و رئیس سازمان‌های کشوری به این استان سفر کردند و تمامی این سفر‌ها مصوبات مطلوبی برای توسعه بخش‌های مختلف داشت.

عباسی تاکید کرد: برگزاری نشست‌های مرتبط با کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی دارای مشکل، از مهمترین اقدامات مسئولان در راستای ارج نهادن به بخش خصوصی و رونق تولید است.

وی افزود: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال پس از اصفهان مقام دوم کشور در زمینه اجرای مصوبات را کسب کرد.

عباسی ادامه داد: این استان همچنین در زمینه انضباط مالی، صرفه جویی در هزینه‌های استانداری، ساماندهی نیروی انسانی و پرداخت تسهیلات، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع محدود آب در شرایط خشکسالی، تقسیم اعتبارات بر اساس مزیت نسبی شهرستان‎ها، تهیه سند اشتغال و سرمایه گذاری، حفظ اشتغال موجود و توسعه آن از دیگر اقدامات چهارمحال و بختیاری طی یک سال گذشته بود.

عباسی اضافه کرد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال، نیاز به مصوبات علمی، کارشناسی و اجرایی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید پس از ساعت اداری و در بعدازظهر‌ها نیز برای رسیدگی به  امور مردم، به شهرستان‌ها سفر کنند.

انتهای پیام/خ

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ۱۳ و نه دهم درصد اعلام شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.