سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم همت همگانی برای توسه فرهنگ نماز

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: برای توسعه فرهنگ نماز به همت عالی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان در جلسه شورای اقامه نماز استان با تاکید بر اینکه نماز به عنوان یک فریضه الهی وظیفه شخصی و اجتماعی است، گفت: برای توسعه فرهنگ نماز به همت عالی نیاز داریم.

وی توسعه فرهنگ نماز را ابتدا بستر سازی مناسب و رعایت شرایط و ضوابط استان دانست و افزود: برای اقامه نماز به نحو احسن نیاز به تشکلی است که ضمن رصد شرایط، حمایت و هدایت این مقوله را بر عهده بگیرد تا هم انگیزه لازم فراهم شود و هم مهندسی درستی در رابطه بحث نماز در جامعه فراهم شود.

امام جمعه کرمان گفت: اگربخواهیم فرهنگ سازی نماز در جامعه بر فکر و ذکر و اندیشه اثر گذارد؛ به همت والا و همگانی و برنامه ریزی درست و دقیق نیاز داریم.

وی از مسئولان استان برای رسیدن به این رسالت بزرگ دعوت کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه ستاد اقامه نماز سال‌ها در کشور شکل گرفته، اما در استان هم باید بیشتر و بهتر به این مقوله توجه و کمک شود که حضور سرپرست استانداری می‌تواند به انجام این رسالت کمک نماید.

سرپرست استانداری کرمان نیز شورای اقامه نماز را مهم دانست و اظهارکرد:، سیاست گذاری‌های این شورا بایستی به سه هدف مهم تاکید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث نماز هم امکانات و بستر نماز مهم است افزود: بحث ترویج و تعمیق نماز بایستی با توسعه کمی و کیفی نماز مورد توجه این شورا قرار گیرد.

فدائی انجام کار‌های مطالعاتی و پژوهشی و زیر بنایی را برای هرچه بهتر پیش بردن اهداف شورای اقامه نماز استان واجب و ضروری دانست و گفت: برای قشر‌های مختلف برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها متفاوت است.

در ادامه جلسه شورای اقامه نماز استان ضمن ارائه گزارشات مصوبات جلسه قبل توسط اعضای این شورا، در خصوص برگزاری اجلاس استانی نماز و همچنین دستور العمل طرح خیرین مسجد ساز بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام/ی

توسعه همه جانبه نماز مرهون برنامه ریزی دقیق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.