سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلریز خبر داد

مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه سال آینده افتتاح می‌شود

رئیس اداره محیط زیست وزارت خارجه گفت: مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه(APDIM) سال آینده در ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس گلریز رئیس اداره محیط زیست وزارت خارجه کشور در حاشیه نشست تخصصی مشورتی همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی از جمله طوفان‌های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: APDIM یا مرکز  توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه مرکزی است، از طرف ESCAP پذیرفته شده و در ایران برای انتقال اطلاعات مربوط به بلایا تشکیل شد.

وی افزود: مقر مرکز APDIM  در ایران است و این مقر در دسامبر امسال افتتاح می‌شود.

گلریز گفت: مرکز APDIM‌ مربوط به همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، خشکسالی و طوفان‌های گرد و غبار است که در این مرکز 9 کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست وزارت خارجه کشور در ادامه بیان کرد: اولین شورای این مرکز در بهمن ماه سال گذشته در تهران تشکیل شد و دومین شورای آن در دسامبر سال  جاری نیز  در تهران برگزار می‌شود.

گلریز گفت: ایجاد مرکز APDIM یک موفقیت محیط زیستی برای کشور ما به حساب می‌آید، چراکه کشور ما با مشکلات و بلایای مختلفی از جمله گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کند و ما نیز تلاش داریم که موضوع گرد و غبار را در فعالیت‌های  این مرکز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در نشست‌های امروز و فردا توصیه‌هایی مطرح می‌شود که در اختیار شورای حکام قرار خواهد گرفت که این توصیه‌ها مربوط به بلایای طبیعی، انتقال اطلاعات و پیش آگاهی به مردم است.

رئیس اداره محیط زیست وزارت خارجه کشور گفت: از آن جایی که مسئله گرد و غبار یکی از مشکلات مهم ایران است، درخواست می‌کنیم تا این موضوع حتما در توصیه‌ها گنجانده شود و همچنین در جلسات امروز سازمان‌های داخلی و بین‌المللی مربوط به  حوزه گرد و غبار حضور دارند و امیدواریم توصیه‌ها و گزارش‌هایی که در این نشست مطرح می‌شوند، به یک سند عملیاتی تبدیل شوند تا بتوانیم از این سند برای مقابله با گرد و غبار در آینده استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.