سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۸۰ هنرمند در یازدهمین سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از حضور ۸۰ هنرمند در یازدهمین سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ همزمان با ایام سوگواری رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع)، حماسه عاشورای حسینی در قامت هنر به قلم هنرمندان تبریزی بر بوم نقاشی و صفحات خوشنویسی نقش می‌بندند تا اهداف و پیام قیام عاشورا را به تصویر بکشند و به مردم بازگو کنند.

مجموعه فرهنگی ­ هنری سینما قدس تبریز ظهر امروز دوشنبه میزبان جمعی از هنرمندان رشته‌های گوناگون هنر‌های تجسمی می‌باشد که به بهانه یازدهمین سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی، گردهم آمده اند تا پیام واقعه عاشورا را با بهره گیری از زبان هنر به عنوان زبان جهانی به مردم کشورمان و فراتر از مرز‌ها منتقل کنند.

سید محمد حسین بلاغی از ثبت نام حدود ۸۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در سوگواره هنر‌های تجسمی۷۲ بغض بوم استان خبر داد و گفت: در این سوگواره که از ساعت ۱۰ صبح امروز تا اذان مغرب برگزار می‌شود هنرمندان نقاش، تصویر ساز، مجسمه ساز و خوشنویس شرکت کرده اند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این سوگواره را بسترسازی برای تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی و سوق دادن هنرمندان به خلق آثار مفهومی و معنوی برای تبیین پیام عاشورا به مردم و علاقه‌مندان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری یازدهمین سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم درتبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.