سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید در هرمزگان

استاندار هرمزگان از ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: بزودی ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید برای دانش آموزان در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها را سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و بنگاه‌های اقتصادی و صنایع غرب هرمزگان تامین می‌کنند.

استاندارهرمزگان گفت: برای ساخت هر مدرسه با امکانات جدید آموزشی ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

همتی افزود:در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، فضا‌های جدید تا مهرماه ۹۸ ساخته می‌شوند.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری شورای آموزش و پرورش برنامه ریزی برای ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه‌های بیشتر در کنکور ۹۸ است.

فریدون همتی پیش بینی کرد با اجرای منظم این برنامه ها، هرمزگان در سال تحصیلی جدید ۲ تا ۳ پله در جایگاه رتبه بندی آموزشی و کنکور کشور ارتقا می‌یابد.

وی افزود: پارسال در شورای آموزش و پرورش استان برای ارتقای وضعیت آموزشی برنامه ریزی شد که نتیجه آن ارتقای دو پله‌ای از رتبه نوزدهم به جایگاه هفدهم کشور بود.

فریدون همتی افزود: از این پس مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان که در ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه‌های بالای کنکور دانش آموزان تلاش نمایند تشویق می‌شوند.

استاندار هرمزگان گفت: در حال پیگری با وزارت آموزش و پرورش کشور برای جذب ۵۰۰ مجوز قرارداد کار معین آموزشی ویژه دبیران بومی و ساکن مناطق روستایی استان هستیم.

هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۹۱ نفر از داوطلبان استان در کنکور امسال رتبه‌های بالا و یا زیر هزار کسب کردند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم در جمع اعضای این شورا گفت: اکنون ۱۶۰ مدرسه با هزارو ششصد کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد.

احمدی افزود: مشکل آب و برق ۶۰ مدرسه شهری و روستایی استان تا پایان آذر امسال برطرف و انشعابات آنان وصل می‌شود.

موسی زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در کنکور سال آینده ۳۰ درصد از معدل کتبی نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم لحاظ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: سه هزار و ۷۷۶ کودک بازمانده از تحصیل در هرمزگان وجود دارد.

ایرج بیت الهی افزود: برای تامین پوشاک، نوشت افزار و سرویس رفت و آمد آنان به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

در پایان این نشست مقرر شد نیمی از هزینه بازگرداندن کودکان به تحصیل را استانداری هرمزگان و بقیه آن را آموزش و پرورش استان تامین کنند.

انتهای پیام/ز


ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.