سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت و گو باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان با دومین استاندار پس از پیروزی انقلاب؛

تخصیص 400 میلیون تومان اعتبار برای طرح های عمرانی اصفهان بعد از انقلاب

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرو بودن استان اصفهان در صنعت بیان داشت: با در نظر گرفتن پول نفت به هر استانی برای استان اصفهان نیز حدود 400 میلیون تومان در نظر گرفته شد که برای ساخت جاده و پل هزینه شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سید کاظم موسوی بجنوردی استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با برنامه تلویزیونی کارنامه کاری از باشگاه خبرنگاران اصفهان  با اشاره به شخصیت برجسته و دلسوز انقلاب  محمد علی واعظی اصفهانی گفت: از لحاظ کارهای اداری و مالی خبره بود و سعی داشتم ادامه دهنده راه او باشم.

وی با اشاره به کسالت واعظی عنوان کرد: آیت الله طاهری و  واعظی درخواست کردند که من جایگزین ایشان شوم و پس از کسب اجازه از امام خمینی(ره) راهی اصفهان ودر 19 اردیبهشت سال 1358به سمت استاندار اصفهان منصوب شدم.

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه های امام راحل(ره) مبنی بر فعالیت بر مبنای وحدت تصریح کرد: من همیشه به توصیه ها و فرامین ایشان پایبند بودم و تا آخرین روزهای حضورم در اصفهان، این سیاست را عملی ساختم.

بجنوردی ضمن یادآوری شرایط آن دوران بیان داشت: شهراصفهان شهری پیشرفته با مردمی فرهیخته بود که مراکز خیریه زیادی در زمینه‌های گوناگون درمانی، ازدواج، آموزش، مبارزه با فقر و...فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن مقطع اصفهان توضیح داد: در ابتدا و در ادامه راه واعظی به بررسی و ایجاد زیر ساخت ها پرداختم که با دو مشکل که از سوی ضد انقلاب ها مطرح می شد،در همان روزها روبه روبودم .

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به تجمع روزانه دیپلمه های بیکار مقابل استانداری اصفهان در مقابل استانداری  عنوان کرد: این دیپلمه ها مطالبات خود که دریافت شغل از مهم‌ترین آن بود را درخواست می کردند که به برگزاری دوره های آموزشی برای آنان اقدام کردیم.

بجنوردی در مورد ارتباطش با شهید دکتر بهشتی اظهار کرد: من با درخواست ایشان مبنی بر انحلال کمیته ها موافقت کردم؛ زیرا این کمیته‌ها در خط دولت و امام نبودند.

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در نهایت انحلال کمیته‌ها با دخالت باهنر رسما اعلام شد اظهار کرد: تعدادی از آن‌‎ها به عنوان نیروی انتظامی و اختصاصی برای استانداری استخدام شدند.

 موسوی بجنوردی در مورد سختی‌ها و تخریب‌های پس از انقلاب مطرح کرد: حسابی با کمک های مردمی باز کردم و کارهای زیر بنایی در زینبیه را آغاز کردیم و شوراهای محلی با کمک های مردمی به کارهای عمرانی پرداختند.

وی ادامه داد: در جویباره که محله فقرای یهودی‌ها بود شبیه همین کار انجام شد که با کمک مهندسان شهرداری نوسازی و تعریض کوچه‌ها انجام شد.

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای کارخانجات اصفهان تصریح کرد: کمیته تخصصی تشکیل و با چند مدیر عامل و مدیر بانک و مسئول هر واحد تولیدی را بررسی و در شورامطرح می‌شد و کار احیای آن پیگیری می‌شد.

بجنوردی ضمن یادآوری رئیس جمهوری بنی صدر در آن زمان و بازدید او از سپاه عنوان کرد: در بازدید از پادگان سپاه، آن‌ها را متهم به آدم کشی کرد و بلافاصله من دستور بستن درب‌ها و جمع کردن ضبط ها دادم که با مخالفت اطرافیان بنی صدر روبه رو شدم؛اما بنی صدر نتوانست ایرادی بگیرد.

وی با اشاره به پیشرو بودن استان اصفهان در صنعت بیان داشت: با در نظر گرفتن پول نفت به هر استانی برای استان اصفهان نیز حدود 400 میلیون تومان در نظر گرفته شد که برای ساخت جاده، پل و ... هزینه شد.

استاندار دوم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه اوضاع دارو و تکیه به بیمارستان عسکریه اظهار داشت: این بیمارستان با کمک‌های مردمی توان مالی خوبی داشت.

گفتنی است ، برنامه تلویزیونی کارنامه به بررسی عملکرد استانداران اصفهان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون می پردازد و هرشنبه ساعت 21 از شبکه استانی اصفهان پخش می شود.

انتهای پیام /س

بررسی عملکرد استاندار دوم اصفهان

برچسب ها: استانداری ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.