سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد آرامش روانی در جامعه از اهداف مهم دستگاه قضایی

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد آرامش روانی در جامعه را از اهداف بسیار مهم دستگاه قضایی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در آئین معارفه رئیس جدید دادگستری و معاون دادستان عمومی و انقلاب شادگان، ایجاد آرامش روانی در جامعه را از اهداف بسیار مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه تلاش های گسترده ای می کند و ایجاد آرامش روانی و پیشگیری از وقوع جرم از اهداف بسیار مهم این دستگاه است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه برای حفظ امنیت در جامعه با استفاده از ظرفیت و تعامل سازنده با مردم می تواند گام های مؤثری بردارد و مردم باید برای ایجاد عدالت در جامعه، دستگاه قضایی را مورد حمایت قاطع قرار دهند.

زبیدی نیا بر اخلاق مداری در امور قضایی تاکید کرد و افزود: اخلاق مداری و خدمت به مردم باید در اولویت همکاران قضایی و اداری قرار و به نحوه شایسته ای صورت بگیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به جایگاه ویژه شورای حل اختلاف در کشور اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف جایگاه ویژه ای در کشور دارند و توسعه فرهنگ حل و فصل مشکلات جامعه به دست خود مردم از اهداف این نهاد است و شهرستان شادگان ظرفیت خوبی با استفاده از شورای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شهرستان شادگان بر لزوم تحکیم قانون و ایجاد قسط و عدالت و اخلاق مداری تاکید و بیان کرد: با اخلاق مداری و ایجاد قسط و عدالت، تحکیم قانون و اقتدار در قوه قضائیه می تواند عامل ساز بستر توسعه و ایجاد امنیت در جامعه باشد.

فیروز کیان پور اتابکی، رئیس جدید دادگستری شادگان اذعان داشت: دستگاه قضایی حامی و پناهگاه مردم است و وظیفه داریم که از ظرفیت مردم و همه دستگاه ها برای توسعه، ایجاد امنیت، اصلاح ذات البین و حل و فصل مشکلات این شهرستان استفاده کنیم.

افضل میرزایی فر، رئیس پیشین دادگستری این شهرستان در ادامه این مراسم گفت: در مدتی که توفیق خدمت در دادگستری شادگان داشتم تمام تلاش خود و همکاران قضایی و اداری این بوده که خدمات قضایی در این شهرستان به نحوه شایسته و مطلوبی به مردم ارائه شود.

در پایان مراسم کیانپور اتابکی بعنوان رئیس دادگستری و کیانی راد بعنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب شادگان معرفی شدند و از زحمات و خدمات میرزایی فر، رئیس پیشین دادگستری و پور سراج معاون پیشین دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/گ

هدف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد آرامش در جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
....
۲۲:۳۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
با جمع آوری سلاح های غیر مجاز و برخورد با دارندگان آن میتوان از وقوع بسیاری از جرم های خشن جلوگیری کرد .کاری که متاسفانه در سالهای اخیر رها شده و باعث آسیب های زیادی به مردم و جامعه شده.