سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها مهم‌ترین خواستگا‌های فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:اساسی‌ترین اصل در فرهنگ عمومی ایجاد روحیه مبارزه با ضد ارزش‌ها و ایجاد علاقه و عشق نسبت به ارزش‌ها در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت:فرهنگ عمومی بخشی از نظام فرهنگی جامعه است که با باور‌های جامعه ارتباط مستقیم دارد و بی واسطه نقش گسترده‌ای در زندگی آن‌ها ایفا می‌کند و ازآنجا که این امر شامل عموم مردم می‌شود قابل بحث و بسیار ضروری و اساسی است.

وی افزود: بسیاری از تصمیم گیری‌ها در سطح کلان و نتایج و بازخورد آن بستگی به رفتار عموم مردم دارد لذا نمیتوان نقش فرهنگی را که در میان عامه مردم جاری است نادیده گرفت.

اسحاقی تصریح کرد:اساسی‌ترین اصل در مبحث فرهنگ عمومی ایجاد روحیه مبارزه با ضد ارزش‌ها و ایجاد علاقه و عشق نسبت به ارزش‌ها در جامعه است. رسانه‌های جمعی شامل رادیو، تلویزیون، مطبوعات و فضای مجازی به دلیل بیشترین حضور در زندگی روزمره می‌توانند نقش بیشتر و الگو را داشته باشند می‌توان عمیق‌ترین مفاهیم فرهنگی را از این طریق وارد زندگی آحاد جامعه نمود.

وی گفت:مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها نیز از مهمترین خاستگاه‌های فرهنگی اند که ضرورت برنامه ریزی و جهت دهی فرهنگی از سوی مسئولان ذیربط در نهاد دانشگاه به شدت احساس می‌شود بر همه ماست که در هر جایگاهی و به نوبه خود فرهنگ را ابتدا تعریف، تفسیر و تبیین نماییم و در جهت نهادینه سازی آن از هیچ کوششی دریغ ننمائیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد:در این راستا شورای فرهنگ عمومی در جنوب استان کرمان با برنامه ریزی و بازنگری کلیه مناسبات فرهنگی موجود در منطقه، بررسی نقاط ضعف و قوت فرهنگی و ارائه راه حل‌های مناسب و کاربردی سعی نموده است در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی، کاهش آسیب ها، ساماندهی طرح‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف گام بردارد.

حسین اسحاقی افزود: در این خصوص می‌توان به برگزاری همایش بررسی راهکار‌های ارتقای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و عضویت رؤسای طوایف و قبایل جنوب کرمان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ابزاری کارآمد و تأثیرگذار اشاره نمود.

وی گفت: تشکیل کمیسیون‌های شش گانه، ذیل این شورا که به صورت تخصصی به بررسی همه جانبه مسائل پرداخته و با ارائه راهکار‌های تخصصی در زمینه ارتقاء شاخص‌های فرهنگی مشغول به کارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان دو سال پیاپی به عنوان شورای نمونه در سطح کشور معرف و انتخاب شده است که این حاصل جدیت شورا برای رفع موانع پیش روی منطقه در تمامی ابعاد است.

 انتهای پیام/ح

دانشگاه خواستگاه مسائل ونیازها فرهنگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.