دفتر بازرس ویژۀ رسیدگی به مشکلات و شکایات منصوبین وزارت امور داخله و مردم بر اساس استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری، پلان عمل وزارت امور داخله و دستور وزیر ایجاد شده است.
هدف از ایجاد این دفتر، رسیدگی به موقع به مشکلات، شکایات و عرایض منصوبین و مردم در وزارت امور داخله خوانده شده است.
رحیم الله برهانی، رئیس عمومی دفتر مقام در افتتاحیه دفتر بازرس ویژه رسیدگی به مشکلات و شکایات منصوبین وزارت امور داخله و مردم گفت که هدف از ایجاد این دفتر، مبارزه سیستماتیک با فساد اداری بوده و این دفتر در روند تسریع مبارزه با فساد اداری در وزارت امور داخله/ کشور و رسیدگی به شکایات و مشکلات منصوبین این وزارت و مردم نقش بارزی ایفا خواهد کرد.
به نوشته آوا، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان، به منظور رسیدگی به مشکلات و شکایات، قبلا مرکز اطلاعاتی 119 پلیس را ایجاد کرده بود. این مرکز در کنار رسیدگی به جرایم جنایی و تروریستی به مشکلات و شکایات منصوبین وزارت امور داخله و مردم نیز رسیدگی می کرد.
انتهای پیام/