وی خاطرنشان کرد: کمیسیون کارگروه ماده 7 آییننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت استان به منظور بررسی پرونده 7 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان در مهرماه برگزار شد.
مددی گفت: پرونده 7 مدیر کنترل کیفیت در کمیته مربوطه با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت، نماینده انجمن مدیران کنترل کیفیت، رئیس اداره امور حقوقی اداره کل استاندارد، کارشناس تخصصی ذیربط و شخص مدیر کنترل کیفیت مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل براساس چک لیستهای تعیین شده و مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت فعالیتهای آنها را در واحدهای تولیدی رصد میکنند، گفت: در این کمیسیون، گواهی صلاحیت 2 نفر مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و صنعتی زیر پوشش استاندارد استان، تمدید شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: پذیرش استعفای مدیرکنترل کیفیت در صلاحیت اداره کل استاندارد است و در صورت موافقت اداره کل با استعفای متقاضی، مدیر کنترل کیفیت مکلف است تا تایید صلاحیت فرد جایگزین به انجام وظایف خود ادامه دهد.
مددی ادامه داد: در این کمیسیون با استعفای 3 نفر از مدیران کنترل کیفیت موافقت شد که واحد تولیدی مربوطه موظف است سریعاً نسبت به معرفی فرد جایگزین اقدام کند.
وی با بیان اینکه به 2 نفر از مدیران کنترل کیفیت به علت عدم انجام وظایف مصوب تذکر داده شد، گفت: حضور تماموقت و دائم در یک نوبت کاری از وظایف مدیر کنترل کیفیت است.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: عدم انجام هر یک از وظایف قانونی، غیبت غیر موجه در ساعات فعالیت واحد تولیدی مربوطه، فعال نبودن ایستگاههای کنترل خط تولید هنگام فعالیت واحد تولیدی و عدم ارسال گزارش کتبی به مدیرعامل یا بالاترین مقام مسئول در صورت بروز هر گونه عدم انطباق کیفیت مواد اولیه و محصول یا خدمت با استانداردهای مربوطه تخلف محسوب می شود.
انتهای پیام/ب