سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زخمی شدن ۴ سرباز ناتو در مانور نظامی در نروژ

چهار سرباز سوئدی حین برگزاری مانور نظامی ناتو در نروژ زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چهار سرباز سوئدی در حین برگزاری مانور نظامی ناتو در نروژ بر اثر برخورد یک تانک با خودروی نظامی زخمی شدند.

سرباز‌های زخمی سریعاً به بیمارستان منتقل شدند، دو نفر از آن‌ها به صورت سرپایی معالجه و زود مرخص شدند، ولی دو تن دیگر از این سربازان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

گزارشی از وضعیت این سربازان بستری اعلام نشده است.

ناتو امسال بزرگترین مانور نظامی خود از زمان جنگ سرد را برگزار کرد. حدود پنجاه هزار نیروی مسلح از تمام بیست و نه عضو ناتو در این مانور شرکت کرده اند، این مانور از ۲۵ اُکتبر آغاز شده است و همچنان برگزاری آن ادامه دارد. در کنار کشور‌های عضو ناتو، کشور‌های سوئد و فنلاند نیز در این مانور نظامی حضور دارند.

ناتو سناریو دفاع جمعی در برابر تهاجم یک دشمن فرضی را تمرین می‌کند. قرار است این مانور بزرگ سه روز دیگر یعنی روز ۷ نوامبر به پایان برسد.

پیش از شروع این مانور، بسیاری از مردم نروژ در شهر‌های مختلف به خیابان‌ها ریختند و علیه برگزاری مانور نظامی ناتو اعتراض کردند. مردم معترض بدین وسیله تلاش کردند نگرانی و صدای اعتراض خود درباره مسابقه هسته‌ای و تسلیحاتی را به گوش مقامات سیاسی و نظامی برسانند.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ناتو از افسانه «تهدید روسیه» برای برگزاری این گونه مانور‌ها استفاده می‌کند.

مسکو بار‌ها تاکید کرده است چنین رفتار‌هایی باعث از بین رفتن ثبات منطقه‌ای می‌شود و به مسابقه تسلیحاتی می‌انجامد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، قدرت نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.