سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی انگلیس درباره حکم حبس ابد شیخ علی سلمان

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره صدور حکم حبس ابد دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه دولت انگلیس، آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا  در بیانیه‌ای، که در این وبگاه منتشر شد، نگرانی خود را درباره وضعیت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی آلیستر برت آمد است: من درباره حکم حبس ابد امروز دادگاه تجدیدنظر بحرین درباره شیخ علی سلمان و نیز در خصوص محکومیتی که او در حال گذراندن آن است، نگران هستم. می‌دانم که شیخ علی سلمان اکنون حق درخواست تجدیدنظر درباره آخرین حکم صادره خود را دارد.

در ادامه بیانیه معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه آمده است: انگلیس همچنان به ترغیب دولت بحرین برای تداوم پایبندی خود به تعهدات بین‌المللی و داخلی درباره حقوق بشر ادامه خواهد داد.

دادگاه استیناف بحرین امروز شیخ علی سلمان و شیخ حسن سلطان و علی الاسود دو تن از چهره‌های سرشناس مخالف رژیم آل‌خلیفه را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد. این دادگاه، حکم برائت شیخ علی سلمان و دو یارش را از اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده بود، لغو کرد.

در پی صدور این حکم، جمعیت الوفاق بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: تیم وکلای مدافع گواهی میانجیگران و کارشناسان را ارائه دادند و در پی آن حکم تبرئه صادر شد، اما نظام اصرار دارد محاکمه را به مزایده سیاسی تبدیل کند تا از مردم صبور بحرین که به جنبش مردمی مسالمت‌آمیز خود برای رسیدن به دموکراسی و آزادی ادامه می‌دهند، انتقام بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.