سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تندباد در بوشهر

هواشناسی استان بوشهر درباره بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز بارندگی در شمال و غرب خلیج فارس آغاز و به تدریج فردا و پس فردا ضمن تشدید و تقویت ناپایداری‌های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در نیمه شمالی خلیج فارس و مناطق شمالی و مرکزی به ویژه سواحل استان ادامه می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: بر اثر بارش شدید باران، شمال و مرکز استان شامل دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ و دشتستان در این روز‌ها شاهد آبگرفتگی معابر خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به بارش شدید باران در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی که در استان کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه دارند و همچنین وقوع سیلاب در مسیر‌های منتهی به استان خوزستان وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

راستگو با هشدار درباره وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس، گفت: از عصر امروز تا پایان هفته به تناوب، به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای به ویژه بر روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان (از بندر دیلم تا مٌطاف)، ارتفاع موج در این مناطق افزایش می‌یابد و دریا متلاطم خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر برسد و از دریانوردان به ویژه صاحبان شناور‌های سبک و تفریحی خواست از تردد‌های دریایی غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

هواشناسی درباره بارش شدید باران همراه با وزش تندباد هشدار داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.