سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلشاهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم های جدید در صادرات محصولات شیلاتی تاثیری ندارد/پیش بینی صادرات 570 میلیون دلار محصولات شیلاتی تاپایان سال

یک مقام مسئول گفت: اعمال تحریم های جدید تنها در افزایش هزینه های حمل و نقل و انتقال پول تاثیر گذار است و تاثیر چندانی در میزان صادرات ندارد.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبودکیفیت،فرآوری و توسعه آبزیان در گفت و گو  با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر نوسان نرخ ارز بر صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز صادرات محصولات شیلاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از رشد 12 درصدی صادرات از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: رشد صادرات محصولات شیلاتی براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اتفاق افتاده است چرا که به سبب محدودیت میزان تولید در حوزه آبزیان، امکان خروجی و صادرات محصول بیش از حد  وجود ندارد.

گلشاهی ادامه داد: تا پایان سال پیش بینی می شود که میزان صادرات محصولات شیلاتی به 550 تا 570 میلیون دلار برسد که این میزان از نظر ارزشی 11 درصد و وزنی 20 درصد رشد خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: تیلاپیای داخل تا پایان سال به بازار عرضه می‌شود/رشد صددرصدی صادرات میگو در سال جاری


این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم های جدید بر میزان صادرات تاثیر گذار خواهد بود، بیان کرد: اعمال تحریم های جدید تنها در افزایش هزینه های حمل و نقل و انتقال پول تاثیر گذار است و تاثیر چندانی در میزان صادرات ندارد .

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشخص نبودن شرایط پیمان سپاری ارزی، صادرکنندگان در سردرگمی به سر می برند که مجددا پس از مدتی  راه تجارت را پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

صادرات محصولات شیلاتی 12 درصد رشد داشت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.