سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد دو و نیم برابری زکات در نیشابور

مردم نیشابور زکات اموال خود را با رشد دو و نیم برابری در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه به کمیته امداد پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هادی محمدیان، رئیس کمیته امداد نیشابور در جلسه شورای زکات نیشابور گفت: نیکوکاران در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات اموال خود را به این اداره پرداخت کردند که رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: نیکوکاران در نیمه ابتدای سال گذشته ۳۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان زکات اموال خود را به کمیته امداد پرداخت کردند که در امور محرومان هزینه شد.

رئیس کمیته امداد نیشابور افزود: بیش از یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات مستحبی و ۳۹۰ هزار تومان زکات واجب توسط نیکوکاران به کمبته امداد نیشابور پرداخت شده است.

محمدیان با اشاره به هزینه‌های پرداخت شده حاصل از زکات به کمیته امداد نیشابور، افزود: ۶۰۰ هزار تومان در تهیه جهیزیه، چهار میلیون و ۷۳۳ هزار تومان در امور درمان، ۵۵۰ هزار تومان در امور تحصیلی، ۳۳۷ میلیون تومان در بخش ساخت مسکن، ۱۱ میلیون و ۱۶۴ میلیون تومان در بخش بازسازی مسکن و ۸۱۵ میلیون تومان در بخش کمک معیشت و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در امور محرومان هزینه شده است.


در این جلسه حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور با بیان اینکه در قرآن و روایات بعد از نماز از زکات به عنوان یک فریضه مهم دینی یاد شده است، گفت: زکات یک امر اقتصادی و اجتماعی است که جنبه اقتصادی آن باعث کاهش فقر در جامعه و جنبه اجتماعی آن اعتلا و گسترش بعد تربیتی، اخلاقی و معنوی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.


یعقوبی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فریضه زکات خاطر اظهار کرد: مسئولان باید از زکات به عنوان یک فرصت و نعمت الهی، جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی محرومان و نیازمندان بهره ببرند و تمام تلاششان را دراین زمینه به کار گیرند.


جلسه شورای زکات نیشابور با هدف بررسی و برنامه ریزی مسائل زکات با حضور اعضای زکات شهرستان برگزار شد.


انتهای پیام//آ. ح



یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات در نیشابور

برچسب ها: زکات ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.