سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نخستین دمای زیر صفر سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۷

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: صبح امروز دمای هوای زاهدان به منفی ۱.۸ درجه سلسیوس رسید و نخستین دمای زیر صفر استان در سال جدید را رقم زد.

محسن بستانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت : روند کاهش دمای هوا در زاهدان از چند روز اخیر شروع شد و امروز در کمترین مقدار خود به مرز ۲ درجه زیر صفر رسید و نخستین دمای زیر صفر استان در سال جاری را رقم زد.

وی با بیان اینکه این کاهش دما محصول ریزش هوای سرد از عرض‌هایی بالاتر است، افزود: روز گذشته به سبب همین شرایط سرعت وزش باد در زابل به حدود ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید و منجر به تشکیل یک توده عظیم گردوغباری شد که شب گذشته به زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نفوذ کرد.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان ادامه داد: با نفوذ گردوغبار به زاهدان میزان دید افقی در محل فرودگاه این شهر به ۴ هزار متر کاهش یافت و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۴۸۳ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۳ برابر حد مجاز و در محدوده شرایط بحران قرار گیرد.

بستانی افزود: علاوه بر زاهدان روز گذشته وزش باد و گردوخاک و گردوغبار در شهر‌های نصرت آباد، سراوان، نیکشهر، چابهار و کنارک نیز رخ داد که به موجب آن دید افقی و کیفیت هوا در این شهر‌ها نیز کاهش یافت.

وی ادامه داد: وزش باد و گردوخاک روز گذشته سبب بروز کندی تردد وسائط نقلیه در برخی محور‌های منتهی به زاهدان به ویژه زاهدان به زابل شده که امروز این شرایط تکرار نمی‌شود، اما وزش باد و گردوخاک در برخی نقاط و ساعات در محور‌های زاهدان-زابل، زاهدان-نهبندان و زاهدان-نصرت آباد- بم رخ می‌دهد.

انتهای پیام/پ

وزش باد و گردوخاک در محور‌های زاهدان-زابل، زاهدان-نهبندان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.