سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران؛

یک فوریت طرح الزام شهرداری به کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری تصویب نشد

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری از 9 به 6 سطح را تصویب نکردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حمایت از حذف پست قائم مقام در شهرداری تهران اظهار کرد: ایجاد حوزه‌های معاونت برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا، امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه منابع انسانی فاقد مصوبه است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: فقط 6 پست معاون شهردار به تصویب مراجع ذی‌صلاح رسیده است، لذا حذف معاونت‌های مذکور و ادغام وظایف و مأموریت‌های آن‌ها در حد حداکثر 6 معاونت ضروری است.

وی در ارائه توضیح یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری از 9 به حداکثر 6 سطح سازمانی و حذف پست‌های قائم مقام و یا جانشین و مشاور در تمامی واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه گفت: طرح مذکور پس از ماه‌ها بررسی با حوزه مربوطه تهیه شده و اصلاح ساختار کار سختی است، اما باید انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران دارای وظایف و مأموریت‌های اصلی و پشتیبانی است، افزود: مأموریت‌های ذاتی آن دسته از کارکردهایی‌ است که استقرار سازمان برای انجام آن صورت گرفته و بخش‌های پشتیبان که خدمات مدیریتی را ارائه می‌کنند، عهده‌دار مسئولیت‌های غیراصلی‌ هستند.

رسولی با ابراز تأسف از اینکه سازمان تفصیلی شهرداری تهران و واحدهای تابعه با استانداردهای علمی و کاربردی فاصله دارند، گفت: گستردگی سازمان و تصمیمات مدیریت طی دوره 12 ساله قبل از دوره جدید مدیریت شهری زمینه جذب و به کارگیری بیش از 2 برابر نیاز نیروی انسانی را فراهم کرده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ایجاد حوزه‌های معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری، امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه منابع انسانی فاقد مصوبه است،گفت: فقط 6 پست معاون شهردار به تصویب مراجع ذی‌صلاح رسیده است، لذا حذف معاونت‌های مذکور و ادغام وظایف و مأموریت‌های آن‌ها در حداکثر 6 معاونت ضروری است.

وی با استناد به بند 8 تبصره چهارم بودجه مصوب سال 97 گفت: بر این اساس شهرداری تهران مکلف شده در جهت چابک‌سازی ساختار سازمانی از طریق کاهش متوسط 10 درصد واحدهای سازمانی و عناوین شغلی غیرمصوب‌ و پست‌های سازمانی زائد‌ اقدام کند.

رسولی با بیان اینکه تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص انجام نشده است، گفت: پست‌های قائم مقامی یکی از پست‌هایی است که علاوه بر تحمیل هزینه زیاد به شهرداری تهران باعث آسیب‌رسانی به وحدت مدیریتی حوزه‌ها شده است و به بی نظمی‌ مدیریتی در سازمان دامن می‌زند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر مکلف‌ ساختن تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: بر این اساس آن‌ها مکلف شده‌اند تمام پست‌های سازمانی تحت عنوان قائم مقام را حذف کنند.

وی در خصوص روند ایجاد پست‌های قائم مقام در شهرداری تهران ادامه داد: در دوره اول شورای اداری شهرداری تهران، بر اساس بند 8 مصوبات جلسه با توجه به حجم فزاینده وظایف و اقدامات اجرایی برخی از معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران با ایجاد پست جانشین برای معاونان شهرداری تهران و شهرداران مناطق، با تشخیص و تأیید شهردار تهران موافقت می‌شود.

رسولی افزود: در دوره دوم شورای تهران در سال 89 به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که مطابق بند 6 بخشنامه ضوابط تضمین ساختار تشکیلاتی سازمان‌ها قرار گرفته‌اند، مجوز داشتن قائم مقام پس از طی مراحل قانونی داده شده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تمامی معاونان شهردار تهران دارای قائم مقام با عنوان شغلی مدیر دارای مرتبه 16 در ساختار سازمانی خود هستند، گفت: شهرداران مناطق 22‌گانه نیز دارای قائم مقام با عنوان شغل مدیر 5 و مرتبه 15 را در اختیار دارند و برای برخی واحدهای دیگر نیز پست قائم مقام با عنوان شغل مدیر 5 مرتبه 15 ایجاد شده است.

رسولی با تأکید بر ضرورت تجدیدنظر‌ در نظم تقسیم کار و انجام هماهنگی بین حوزه‌های معاونت و حذف معاونت‌های غیرمصوب‌ شهرداری گفت: طی مدت زمان مذکور تعیین تکلیف سازمان‌ها از حیث اصلاح اساسنامه‌ ادغام و انحلال و حذف پست‌های سازمانی تحت عنوان قائم مقام، جانشین و مشاور در تمام سطوح سازمانی ستاد و واحدهای تابعه مبنی بر کاهش 10 درصدی سایر واحدهای سازمانی و عناوین شغلی غیرمصوب‌ در تمام واحدها در راستای اجرای بند 8 تبصره 4 بودجه سال 97 شهرداری از جمله این اقدامات است.

در نهایت یک فوریت این طرح با 9 رأی موافق و 11 مخالف تصویب نشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.