سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی و بیمه مرکزی با هدف حمایت از اقتصاد دانش بنیان

به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم بیمه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها، معاونت علمی و بیمه مرکزی تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری به امضا رساندند.

در راستای سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان برای بهبود کیفیت محصولات و زمینه سازی مناسب جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در صنعت بیمه این تفاهنامه به امضاء رسید.

اهداف تفاهم‌نامه معاونت علمی و بیمه مرکزی

تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در صنعت بیمه، بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها جهت حل چالش‌های صنعت بیمه و طراحی و عرضه پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

وظیفه معاونت علمی و فناوری برای اجرای تفاهم‌نامه 

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه در ایجاد مراکز نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان تخصصی صنعت بیمه و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای دسترسی به سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان از جمله وظایفی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید آنها را انجام دهد.

از سویی دیگر بیمه مرکزی با ایجاد بسترهای مقرراتی برای صدور بیمه شرکت‌های دانش بنیان و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای دسترسی شرکت‌ها و استارت آپ‌ها به سامانه سنهاب و سایر بانک‌های اطلاعاتی از جمله وظایفی است که بیمه مرکزی موظف به انجام آنهاست.

سازوکارهای نظارت و اجرای دقیق تفاهم‌نامه معاونت علمی و بیمه مرکزی

به منظور احصای برنامه‌های اجرایی این تفاهم‌نامه و نظارت بر حسن اجرای دقیق آن کارگروهی متشکل از معاونان توسعه مدیریت و جذب سرمایه و معاونان طرح و توسعه نظارت بیمه مرکزی تشکیل شده‌اند.

بر مبنای این تفاهمنامه از زمان امضا به مدت دو سال طرفین باید آن را اجرا کنند و قابل تمدید است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.